English

پیرامون میزبانی اردبیل از مسابقات والیبال لیگ ملت‌های جهان؛

توسعه توریسم ورزشی؛ بدون تایم اوت

میزبانی سریالی و بدون تایم‌اوت اردبیل از تورنمنت‌های معتبر ورزشی، افقی‌روشن و امیدوارکننده پیش روی توسعه توریسم ورزشی در استان قرار داده است و میزبانی از مسابقات والیبال لیگ ملت‌های جهان ۲۰۱۹، حکایت از حال خوش اردبیل در این حوزه دارد.

توسعه توریسم ورزشی؛ بدون تایم اوت

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، میزبانی سریالی و بدون تایم‌اوت اردبیل از تورنمنت‌های معتبر ورزشی، افقی‌روشن و امیدوارکننده پیش روی توسعه  توریسم ورزشی در استان قرار داده است و میزبانی از مسابقات والیبال لیگ ملت‌های جهان ۲۰۱۹، حکایت از حال خوش اردبیل در این حوزه دارد.

آمارهای جهانی از اختصاص ۱۰ درصد گردشگری جهان به گردشگری ورزشی حکایت دارد که روز به روز هم در حال افزایش است. میزبانی تورنمنت‌های معتبر بین‌المللی نیز از بالاترین درجه اهمیت در توسعه گردشگری ورزشی برخوردار است. از این رو دولتمردان کشورهایی که در جریان افزایش روزافزون اهمیت این حوزه هستند، برای به دست آوردن میزبانی رقابت های بین المللی نظیر المپیک ، جام جهانی و ... به انواع راه‌ها و روش‌ها متوسل می‌شوند و در مهمترین رویداد در بعد منطقه‌ای، قطر میزبانی جام‌جهانی ۲۰۲۲ را از آن خود کرد تا بزرگترین رویداد فوتبالی جهان را به سکوی پرتاب خود بدل کند.

برگزاری انواع مسابقات ورزشی جهانی، منطقه‌ای و ملی، به انگیزه‌ای بسیار قوی برای حضور و شرکت مردم در محل برگزاری این مسابقات تبدیل می‌شود؛ زمینه‌ساز نشاط گستردهاجتماعی است و پالسی مثبت به فضای اقتصادی اجتماعی میزبان وارد می‌کند؛ فرآیند توسعه اشتغال، درآمد و زیرساخت‌ها را تسهیل کرده و سهمی درخور در برندسازی میزبان دارد. همین موارد سیاستگذاران را به برنامه‌ریزیی جامع و کلان، برای ساخت تاسیسات زیربنایی و روبنایی جهت تداوم بخشیدن به این میزبانی‌ها تشویق می‌کند و در نهایت گردشگری ورزشی زمینه‌ساز توسعه پایدار می‌شود.

معضل اساسی پیش روی صنعت گردشگری ورزشی، به ویژه در میزبانی از تورنمنت‌های بزرگ، کیفیت سازماندهی و هدایت فعالیتهای پیرامون رویدادها است و مدیران استان اردبیل در سال‌های اخیر نشان داده‌اند که به خوبی از پس این مهم بر می‌آیند و تداوم میزبانی‌های اردبیل گواه این ادعاست.

سر پنجه والیبال بستر اولیه برای تحول گردشگری ورزشی در اردبیل بود اما در کنار والیبال، برگزاری مسابقات بین‌المللی کیک بوکسینگ و همچنین فوتسال آسیا در اردبیل در آینده نزدیک، تنور توریسم ورزشی را در استان همچنان داغ نگاه خواهد داشت و مسئولین استانی باید با تدوین برنامه‌ای جامع، مدون و بلند مدت، ضمن سرلوحه قرار دادن برندسازی شهری حداکثر بهره را از این فرصت خطیر ببرند.

آیا این خبر مفید بود؟
نویسنده:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه