English

رییس مرکز بهداشت شهرضا خبر داد

معدوم سازی یک و نیم تن مواد غذایی غیربهداشتی در شهرضا

رییس مرکز بهداشت شهرضا ازمعدوم سازی یک و نیم تن مواد غذایی غیربهداشتی در شهرضا خبر داد.

معدوم سازی یک و نیم تن مواد غذایی غیربهداشتی در شهرضا

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، فرزانه کمایی گفت: در سال جاری یک ونیم تن مواد غذایی غیربهداشتی طی یک ماه گذشته در شهرضا معدوم شد.

وی افزود: شمار اماکن معرفی شده متخلف بین راهی، عمومی و مراکزتهیه و عرضه فروش مواد غذایی نیز طی مدت یاد شده به مراجع قضایی ۲۶مورد بوده است.

کمایی اظهار داشت: طی مدت یاد شده ۳۹ مورد اخطاریه بهداشتی به اماکن عمومی و مراکز تهیه توزیع و عرضه  مواد غذایی در شهرستان صادر شده و شمار موارد نظارتی و بازرسی مشترک با سازمان‌ها دستگاه‌های متولی امر۱۳۷مورد را شامل می‌شود.

این مسئول ادامه داد:  ۵۷0مورد سنجش آلودگی مواد غذایی با تجهیزات پرتابل بوده وتعداد نمونه برداری از مواد غذایی صنعتی و سنتی نیز ۱۵ مورد، بوده است.

وی اضافه کرد: در  یک ماه گذشته  تعداد گزارش‌های متفرقه شکایات مردمی ۷ مورد و شکایات سامانه ۱۹۰ نیز ۳۵مورد بوده که این موارد به دقت مورد رسیدگی قرار گرفته و در صورت تخلف برخوردهای قانونی لازم انجام گرفته است.

این مسئول  ادامه داد: تعداد پرسنل درگیر دراکیپ های بازرسی و نظارتی طرح نظارت رمضان۷نفر نفر بود که در مدت یاد شده ۱۳۰۰ مورد بازرسی از اماکن عمومی، بین راهی و مراکز تهیه، عرضه و فروش مواد غذایی در شهرستان انجام گرفته است.

کمایی اظهار داشت: کارشناسان واحدمهندسی بهداشت محیط شهرستان در بازرسی از مراکزتهیه تولیدوتوزیع مواد غذایی به ویژه قنادی‌ها به دستگاه پرتابل سنجش آلودگی مواد غذایی مجهز هستند که فرآیند مربوط به تهیه زولبیا و بامیه و بویژه روغن مصرفی را در ماه رمضان امسال بدقت مورد آزمایش قرار دادند.

رییس مرکز بهداشت شهرضا گفت: شماره۱۹۰ستاد فوریت سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پرشکی برای دریافت شکایات و تخلفات مردمی در نظر گرفته شده که موارد پس از بررسی در کوتاه‌ترین زمان ممکن مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه