English

محسن صالحی نیا مطرح کرد:

بهره برداری از ۳۰ شهرک و ناحیه صنعتی در همدان

معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در همدان با اشاره به باز فعال سازی ۲ هزار واحد صنعتی نیمه تعطیل کشور، از ۳۰ شهرک و ناحیه صنعتی در همدان که در حال بهره برداری است، سخن گفت.

بهره برداری از ۳۰ شهرک و ناحیه صنعتی در همدان

به گزارش خبرگزاری موج همدان، محسن صالحی نیا، معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران  روز سه شنبه در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید همدان ضمن اشاره به بهره برداری از ۳۰ شهرک و ناحیه صنعتی در همدان گفت: این امر نشان از موفقیت استان در جذب سرمایه گذار است و باید با مشوق‌ها و بسته‌های حمایتی برای رونق بخشیدن به شهرک‌های صنعتی تلاش کنیم.

صالحی نیا توانمندی و استعداد همدان را در زمینه معادن و کشاورزی بسیار بالا ارزیابی کرد و افزود: به دور از هر گونه شعار زدگی برای توسعه صنایع در این زمینه‌ها کمک می‌کنیم.

 

 بازفعال سازی واحدهای تولیدی و صنعتی نیمه تعطیل و راکد 

وی افزود: بازفعال سازی واحدهای تولیدی و صنعتی نیمه تعطیل و راکد و همچنین ارتقای ظرفیت تولید چهار هزار واحد صنعتی از سیاست‌های دولت در سال رونق تولید است.

وی اضافه کرد: اگر چه این واحدها بیشتر از نوع صنایع کوچک و متوسط هستند اما سهم قابل توجهی در اشتغال و اقتصاد کشور ایفا می‌کنند و نیازمند توسعه و تقویت هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کشور با اشاره به وجود ۸۴۰ شهرک و ناحیه صنعتی در سطح کشور گفت: ۴۴ هزار واحد تولیدی در این مناطق با ظرفیت‌های متفاوت از ۳۰ تا ۷۰ درصد فعالیت دارند.

صالحی نیا با تاکید بر عزم و اراده دولت برای گره گشایی از مشکلات واحدهای صنعتی خاطرنشان کرد: برخی از این واحدها در زمینه زیرساخت و برخی دیگر مشکلات بیمه‌ای، بانکی و مالیاتی دارند که نیازمند همکاری و تعامل همه دستگاه‌ها و نهادهاست.

وی به تدوین برنامه‌های جدیدی در وزارت صمت برای حمایت از صنایع اشاره کرد و افزود: تسهیلاتی در این باره پیش بینی شده که بر اساس تقسیم بندی صورت گرفته ۵۰ درصد در قالب سرمایه در گردش، ۳۰ درصد برای نوسازی واحدها و ۲۰ درصد برای واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

معاون وزیر صمت یادآوری کرد: در این راستا با ۱۰ بانک عامل قرارداد منعقد شده و صنایع متقاضی استفاده از این تسهیلات از طریق ثبت نام در سامانه بهین یاب می‌توانند از تسهیلات بهره مند شوند.

صالحی نیا با اشاره به بهره برداری از  ۳۰ شهرک و ناحیه صنعتی در همدان، گفت: این امر نشان از موفقیت استان در جذب سرمایه گذار است و باید با مشوق‌ها و بسته‌های حمایتی برای رونق بخشیدن به شهرک‌های صنعتی تلاش کنیم.

وی توانمندی و استعداد همدان را در زمینه معادن و کشاورزی بسیار بالا ارزیابی کرد و افزود: به دور از هر گونه شعار زدگی برای توسعه صنایع در این زمینه‌ها کمک می‌کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه