English

دادستان کرمانشاه هشدار داد:

بنگاه‌های معاملات ملکی متخلف پلمپ می‌شوند

نعمت‌الله صادقی با هشدار به بنگاه‌های معاملات ملکی متخلف، گفت: این واحد‌ها توسط دستگاه قضائی پلمپ و با نصب بنر بر درب واحد صنفی به مردم معرفی می‌شوند.

بنگاه‌های معاملات ملکی متخلف پلمپ می‌شوند

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه با هشدار پلمپ بنگاه‌های معاملات ملکی متخلف کرمانشاه، گفت: تمام ظرفیت دستگاه قضائی برای خدمت و کمک به مردم آماده است و به‌طورقطع با بنگاه‌های معاملات ملکی متخلف حوزه مسکن برخورد‌های لازم و قانونی صورت خواهد گرفت.

وی گفت: زمانی که در هر حوزه و بخشی شاهد ایجاد یک سری التهابات کاذب هستیم عده خاصی که بیشترین منفعت را از التهاب ایجادشده می‌برند پشت قضیه هستند و خط دهی می‌کنند تا ماجرا آن‌گونه که مطلوب خودشان است اتفاق بیفتد.

صادقی افزود: در جریان موضوع افزایش غیرمتعارف نرخ اجاره‌بهای مسکن نیز حتماً دست‌هایی پشت پرده قرار دارد و صاحبان چند بنگاه معاملات ملکی با هماهنگی یکدیگر نرخ‌های غیرمتعارف تعیین و کم‌کم به‌کل شهر سرایت می‌دهند.

دادستان کرمانشاه تصریح کرد: در برخی موارد صاحبان املاک هیچ نقشی در افزایش بی‌رویه نرخ اجاره‌بهای مسکن ندارند و این بنگاه‌دار است که التهاب آفرینی کرده و برای کسب منافع شخصی چنین اقداماتی را صورت می‌دهد.

وی همچنین با اشاره به لزوم افزایش نظارت‌ها توسط دستگاه‌های مسئول، گفت: دستگاه قضائی با افراد شناسایی‌شده طبق قانون و با جدیت و بدون گذشت برخورد خواهد کرد.

صادقی البته این را هم اضافه کرد که رابطه بین مالک و مستأجر در رهن و اجاره منزل توافقی بوده و ۲ طرف بر سر قیمتی مشخص به تفاهم رسیده‌اند، که در این صورت نمی‌توان کاری خاصی انجام داد.

دادستان کرمانشاه گفت: برای کاهش التهاب موجود در بازار رهن و اجاره مسکن خوب است تا ائمه جمعه و جماعات و حتی رسانه‌ها پای‌کار بیایند و با آگاه کردن مردم و فرهنگ‌سازی زمینه‌ای را فراهم کنند که مالکان تحت تأثیر جو روانی ایجادشده در جامعه اقدام به تعیین نرخ اجاره‌بها نکنند.

وی گفت: درآمد پائین برخی شهروندان و ناتوانی در تأمین اجاره‌بهای پرداختی آن‌ها را به فکر چادرنشینی انداخته که این در شان ملت بزرگ ایران و استان کرمانشاه نیست.

صادقی در پایان خواستار شناسایی بنگاه‌های معاملات ملکی متخلف و غیرمجاز در سطح استان از سوی اتحادیه املاک و معرفی آن‌ها به دستگاه قضائی نیز شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه