English

سرپرست جهاد کشاورزی کلاردشت خبر داد:

برداشت گل محمدی در ۱۲ هکتار از اراضی کلاردشت

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کلاردشت از آغاز برداشت گل محمدی در 12 هکتار از اراضی این شهرستان خبر داد.

برداشت گل محمدی در 12 هکتار از اراضی کلاردشت

به گزارش خبرگزاری موج مازندران و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران مرید جعفر صالحی گفت: اقلیم خاص شهرستان کلاردشت و کوهستانی بودن، بالا بودن از سطح دریا و اختلاف زیاد دمای شب و روز، کلاردشت را یکی از بهترین مناطق برای تولید، پرورش و اسانس گیری گل محمدی معرفی کرد.

وی با اشاره به اینکه کشت گل محمدی از تعهدات پروژه های اقتصاد مقاومتی است، تأکید کرد: با تلاش های این مدیریت و تشویق مردم به سمت احداث گلستان گل محمدی و توسعه آموزش و ترویج پرورش گل محمدی شاهد افزایش مراجعین متقاضی احداث گلستان هستیم که پیگیر احداث آن می باشند.

صالحی با بیان اینکه  12 هکتار از اراضی این شهرستان به کشت گل محمدی اختصاص یافت، افزود: برداشت گل که حساسترین بخش آن است باید صبح زود و قبل از تابش مستقیم نور خورشید انجام شود چراکه نور خورشید باعث کاهش کیفیت اسانس و بوی گل می شود.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی کلاردشت گفت: این مزارع مجهز به سیستم آبیاری قطره ای هستند و کارشناسان این مدیریت در بازدیدهای فنی خود توصیه های فنی لازم برای پرورش گل محمدی از جمله کوددهی،هرس شاخه های آلوده و خشک شده، وجین و مبارزه با علفهای هرز و همچنین بیل زدن برای هوادهی اطراف بوته ها را به باغداران ارائه می دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی