English

همزمان با روز جهانی صنایع دستی انجام شد؛

آغاز به کار جامعه فعالین صنایع دستی قشم

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از تشکیل جامعه فعالین صنایع دستی قشم در هم زمانی با روز جهانی صنایع دستی خبر داد.

آغاز به کار جامعه فعالین صنایع دستی قشم

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، طاهره شهرکی، مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به ظرفیت ارزشمند جزیره در حوزه صنایع دستی عنوان کرد: جامعه فعالین صنایع دستی قشم با هدف حمایت از قشر صنعتگر جزیره آغاز به کار می کند.

وی ادامه داد: توسعه و ترویج صنایع دستی، پاسداشت و معرفی میراث ملموس و ناملموس جزیره، ساماندهی آثار فرهنگی-هنری و جهت بخشی به تسهیلات بانکی و بیمه ای صنعتگران قشم از اهداف دیگر این اقدام است.

شهرکی افزود: همان گونه که بانوان هنرمند جزیره با گره زدن نقش و نگارهای زیبا به زندگی، روح طراوت و شادابی را به خانه و جامعه هدیه می کنند، مردان صنعتگر قشمی با تراشیدن چوب، آثاری بی مانند به جهانیان ارایه می دهند.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم ضمن تبریک روز جهانی صنایع دستی به فعالین این عرصه در کشور گفت: صنایع دستی، نقش عمده ای در حفظ فرهنگ و هویت بخشی به یک ملت دارد و حمایت از صنعتگران می تواند به پررنگ تر کردن این نقش کمک کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه