English

استاندار کردستان خواستار شد:

بانک ها در پرداخت تسهیلات جسورانه تر عمل کنند

استاندار کردستان از بانک های استان خواست تا در پرداخت تسهیلات اعطایی جسورانه تر عمل کنند.

بانک ها در پرداخت تسهیلات جسورانه تر عمل کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، بهمن مرادنیا روز یکشنبه در اولین جلسه کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان کردستان در سال 98 گفت: در کردستان پیمانکاران یا جهت اخذ تسهیلات به بانک‌ها مراجعه نمی‌کنند و یا بانک‌ها به آنها تسهیلات پرداخت نمی‌کنند، به بانک‌ها پیشنهاد کرد از ظرفیت پیمانکاران پروژه‌های عمرانی بیشتر استفاده کنند.

استاندار کردستان با تاکید بر اینکه مستندات معوقات و بازپرداخت تسهیلات بانکی نشان می‌دهد مردم کردستان مردمی نیستند که بخواهند پول بانک‌ها و دولت را بخورند از بانک‌ها خواست در پرداخت تسهیلات جسورانه تر عمل کنند.

مرادنیا همچنین از گله مندی تولیدکنندگان و بخش خصوصی نسبت به عدم همکاری بانک‌ها گفت و اضافه کرد: برای توسعه استان به تحول نیاز داریم و این تحول نه در خارج بلکه باید در داخل استان ایجاد شود.

استاندار کردستان در خصوص گلایه بانک‌ها از اینکه برخی افراد که تسهیلات را از بانک‌های دولتی دریافت و در بانک‌های خصوصی سپرده گذاری می‌کنند، توصیه کرد بانک‌های استان طی نامه‌ای به ریاست جمهور این نوع مشکلات شان را مطرح کنند.

وی اظهار داشت:در کردستان صنایع بزرگ نداریم و صنایعی مانند پتروشیمی و لاستیک هم کاری با این استان ندارند سایر صنایع هم ضعیف هستند و به کمک بانک‌ها نیاز دارند که باید از آنها حمایت کرد.

مرادنیا همچنین بلاتکلیفی 3 هزار و 500 واحد مسکن مهر را متذکر و خواستار تعیین تکلیف این واحدها شد و افزود: با ارائه راهکار در راستای تعیین تکلیف این واحدها، هم بخشی از مشکلات مردم حل می‌شود و هم تسهیلات پرداختی به این واحدها باز پرداخت می‌شود.

وی از همه بانک‌های استان کردستان خواست راهکاری ارائه دهند تا سهم نیم درصدی استان از منابع و مصارف بانکی کشور حداقل به یک درصد افزایش یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه