English

استاندار کردستان عنوان کرد:

هفت هزار میلیارد تومان اعتبار جهت اجرای طرح تخصیص سهمیه آب کردستان

استاندار کردستان اعلام کرد: برای اجرایی کردن طرح تخصیص سهمیه آب زمین های کشاورزی کردستان نیازمند هفت هزار میلیارد تومان اعتبار است.

هفت هزار میلیارد تومان اعتبار جهت اجرای طرح تخصیص سهمیه آب کردستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، بهمن مرادنیا ظهر امروز شنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کردستان اظهار داشت: تامین اعتبار برای اجرایی کردن طرح تخصیص آب به استان، از موارد مهمی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

استاندار کردستان یادآور شد: 60 هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان در طرح تخصیص سهمیه آب در نظر گرفته شده است که برای اجرای شبکه های آن به هفت هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

مرادنیا تامین اعتبار برای این بخش را نیازمند برنامه ای تدوین شده دانست و افزود: کردستان این قابلیت را دارد که تولید بخش زراعی خود را به 2 برابر تولید کنونی برساند که این مساله در ایجاد اشتغال و افزایش سرانه درآمدی مردم بسیار موثر است.

مرادنیا عنوان کرد: نیاز اصلی استان برای تحول اقتصادی نگاه ویژه به بخش آب و کشاورزی است.

استاندار کردستان، به واردات گوشت قرمز به کشور در ماه های اخیر اشاره کرد و گفت: با تزریق تسهیلات اشتغال روستایی، کردستان می تواند نقش ویژه خود را در تولید گوشت ایفا و بخشی از نیاز کشور را تامین کند.

مرادنیا به عوامل موثر در عدم درخواست تسهیلات سنگین در استان هم اشاره کرد و افزود: عدم توان مردم در سرمایه گذاری و نیز تمایل نداشتن سرمایه گذاران بزرگ برای سرمایه گذاری در استان از جمله این عوامل است و باید تلاش شود تا 200 میلیارد تومانی که در نوبت دریافت تسهیلات اشتغال پایدار است، محقق شود.

وی به ظرفیت های خوب مرزی در استان در کنار ضعف زیرساخت ها نیز اشاره کرد و اظهار داشت: باید راهکاری اندیشیده شود تا درصدی از درآمد مرزی برای تقویت زیرساخت ها هزینه شود.

مرادنیا یکی دیگر از مشکلات استان را مشکل تامین آب برای سه شهر بیجار، دیواندره و حسن آباد یاسوکند اعلام کرد و اظهار داشت: سد سیازاخ به عنوان منبع تامین آب این شهرها در سال 91 در حالی افتتاح شد که تکمیل نشده بود و به هیمن دلیل از ردیف بودجه حذف شد در حالیکه هنوز هم نیازمند اعتبار برای تکمیل است.

استاندار کردستان از نبود گردش مالی و اقتصادی شرکت ها و واحدهای تولیدی بزرگ در استان هم انتقاد کرد و گفت: به دلیل استقرار دفاتر این شرکت ها در تهران، گردش مالی آنان هم در پایتخت انجام می شود و از لحاظ اقتصادی سودی برای استان ندارد که باید برای راه اندازی دفاتر استانی آن چاره اندیشی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه