English

منصور ستوده خبر داد:

انسداد ۸۰ حلقه چاه غیر مجاز

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان گفت: انسداد ۸۰ حلقه چاه غیر مجاز از برداشت بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب آب از منابع آب زیرزمینی جلوگیری کرد.

انسداد ۸۰ حلقه چاه غیر مجاز

به گزارش خبرگزاری موج همدان، منصور ستوده،  مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان پیش از ظهر دوشنبه در جلسه طرح احیا و تعادل بخشی، ضمن اشاره به انسداد چاه‌های غیرمجاز ظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۸۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان همدان پر و مسلوب المنفعه شد.

 

مسدود کردن بیش از 3 هزار حلقه چاه غیرمجاز

وی افزود: با این اقدام از برداشت غیرمجاز بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب آب از آبخوان های استان جلوگیری به عمل آمده و این میزان آب در سفره های آب زیرزمینی ذخیره می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان ادامه داد: از ابتدا سال ۹۳ که طرح تعادل بخشی با جدیت آغاز شد ۳ هزار و ۵۶۲ حلقه چاه غیرمجاز در استان همدان تا کنون مسدود شده که سبب صرفه‌جویی ۲۵۸ میلیون مترمکعبی در مصرف آب‌های زیرزمینی شده است.

ستوده عمق انسداد چاه‌های غیرمجاز را بیش از ۱۲۳ کیلومتر اعلام کرد و گفت: بیشترین چاه‌های غیرمجاز در کبودراهنگ با یک هزار و ۱۲۰ حلقه، رزن با ۶۴۵ حلقه و همدان با ۴۵۰ حلقه مسدود شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال روند انسداد چاه‌های غیرمجاز ادامه دارد، افزود: همکاری مناسبی بین دادگستری و نیروی انتظامی برای انسداد چاه‌های غیرمجاز در همدان وجود دارد که منجر به این عملکرد شده است.

ستوده افزود: در مجموع تعداد ۴ هزار و ۳۲۴ دستگاه کنتور هوشمند آب و برق بر روی چاه های مجاز نصب شده که بیشترین آنها مربوط به دشت رزن – قهاوند است.

وی ادامه داد: تعهد استان هدمان برای نصب کنتور در سال ۹۸ تعداد ۵۶۰ دستگاه بوده که ۱۲۱ دستگاه نصب شد و پیشرفت ۲۲ درصدی نسبت به تعهد نصب را نشان می دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان گفت: ۷۴ درصد از کنتورهای نصب شده مربوط به بخش کشاورزی است.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای همدان ضمن اشاره به انسداد چاه‌های غیرمجاز تاکید کرد: با چاه‌های مجاز استان همدان که برداشت بیشتر از پروانه بهره‌برداری دارند نیز برخورد می‌شود تا در راستای حفاظت از منابع آبی استان همدان گام‌های اساسی و جدی برداشت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه