English

نماینده مجلس شورای اسلامی:

طرح راه آهن همدان-سنندج نیازمند ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار است

نماینده مردم شهرستان های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی احداث راه آهن همدان - سنندج را از دیگر مطالبات مردم استان کردستان دانست و اضافه کرد: این طرح نیازمند 12 هزار میلیارد ریال اعتبار است و در سال جاری یک هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار برای آن مصوب شده است.

طرح  راه آهن همدان-سنندج نیازمند 12 هزار میلیارد ریال اعتبار است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، سید احسن علوی روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیر کل راه و شهرسازی کردستان اظهار داشت: به علت تمرکز گرایی استان هایی مانند کردستان با محرومیت های مختلف مواجه شده اند که حوزه راه های آن به نسبت برخی زیرساخت ها بیشترین محرومیت را دارد.

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: هم اکنون برای ارتقای شاخص های حوزه راه استان حدود 18 هزار میلیارد ریال اعتبار لازم است که شامل 15 هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح ها و سه هزار میلیارد ریال نیز مربوط به پرداخت مطالبات پیمانکاران است.

علوی همچنین احداث راه آهن همدان - سنندج را از دیگر مطالبات مردم استان کردستان دانست و اضافه کرد: این طرح نیازمند 12 هزار میلیارد ریال اعتبار است و در سال جاری یک هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار برای آن مصوب شده است.

وی یادآور شد: با توجه اهمیت این طرح در توسعه زیرساخت های کردستان و اعتبار مورد نیاز آن، طبق میزان تخصیصی سال جاری با باید 10 سال برای بهره برداری آن به انتظار نشست.

علوی تاکید کرد: از این رو انتظار می رود وزارت راه شهرسازی با بکارگیری توان بخش خصوصی سرمایه گذاری های خارجی برای اجرای این طرح اقدام کند تا هر چه زودتر با به بهره برداری رسیدن آن شاهد نقش آفرینی این طرح در توسعه کردستان باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه