English

استاندار کردستان عنوان کرد:

تاخیر در برداشت محصول موجب تاخیر در پرداخت اعتبار تخصیصی می شود

استاندار کردستان اظهار داشت: تأخیر در برداشت محصول باعث می‌شود که اعتبار تخصیص یافته به خرید تضمینی گندم در سایر استان‌ها هزینه شود که این امر باعث کمبود منابع در استان‌های دیر برداشت می‌شود.

تاخیر در برداشت محصول موجب تاخیر در پرداخت اعتبار تخصیصی می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، بهمن مرادنیا امروز سه شنبه در جلسه ستاد هماهنگی خرید تضمینی گندم کردستان که در استانداری کردستان برگزارشد، اظهار داشت: خرید تضمینی گندم همه ساله از اردیبهشت ماه و همزمان با آغاز فصل برداشت در مناطق گرمسیر کشور شروع می‌شود که کردستان به دلیل شرایط جغرافیایی خود و سردسیر بودن آخرین استانی است که برداشت این محصول در آن انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: تأخیر در برداشت محصول باعث می‌شود که اعتبار تخصیص یافته به خرید تضمینی گندم در سایر استان‌ها هزینه شود که این امر باعث کمبود منابع در استان‌های دیر برداشت می‌شود.

مرادنیا افزود: با توجه به اینکه معیشت گندمکاران به محصول خود وابسته هستند باید تدبیری اندیشیده شود تا در صورت تأخیر در پرداخت، جریمه آن به ازای روزها تاخیر شده به حساب گندمکاران علاوه بر بهای گندم واریز شود.

استاندار کردستان با بیان اینکه برنامه خرید تضمینی گندم برنامه ای ملی و در راستای اهداف کلان کشور است، یادآور شد: لازم است تمام دستگاه های اجرایی و خدمات رسان در راستای تحقق اهداف این برنامه عمل کنند.

وی با اشاره به پیش خرید گندم توسط برخی دلالان گفت: ثبت اطلاعات بهره برداران در سامانه پهنه بندی نشان از عدم صحت وجود قاچاق در بحث گندم دارد و انتظار می رود امسال نیز مانند سال قبل جزو رتبه های برتر کشور در خرید تضمینی این محصول باشیم. 

استاندار کردستان گفت: بهره برداران کردستانی همواره آخرین برداشت کنندگان گندم در کشور هستند که لازم است تاخیر در پرداخت بهای گندم خریداری شده به عنوان حقوق آنان در دستگاه‌های اجرایی شناخته شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه