English

خلیل ساعی مطرح کرد؛

تراز آبی دریاچه ارومیه افزایش یافت

مدیر دفتر منطقه‌ای ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان شرقی گفت: تراز این دریاچه در مقایسه با مشابه سال گذشته که ۱۲۷۰.۸۵ متر بود یک متر و ۹ سانتی‌متر و نسبت به ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ماه ۹۷) یک متر و ۶۷ سانتی‌متر افزایش‌یافته است.

تراز آبی دریاچه ارومیه افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری موج، خلیل ساعی، مدیر دفتر منطقه‌ای ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان شرقی صبح امروز سه شنبه (7 خرداد) در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت دریاچه ارومیه اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار ارائه‌شده از سدهای استان تا به امروز ۸۳ میلیون مترمکعب آب به سمت پیکره دریاچه ارومیه رهاسازی شده است، بر اساس پایش های انجام‌شده، تراز دریاچه ارومیه در ۶ خرداد سال جاری ۱۲۷۱.۹۴ متر بوده است.

وی افزود: تراز این دریاچه در مقایسه با مشابه سال گذشته که ۱۲۷۰.۸۵ متر بود یک متر و ۹ سانتی‌متر و نسبت به ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ماه ۹۷) یک متر و ۶۷ سانتی‌متر افزایش‌یافته است.

ساعی بابیان اینکه در حال حاضر حجم آب موجود در دریاچه ارومیه ۵.۳۸ میلیارد متر مکعب رسیده ابراز داشت: وسعت دریاچه ارومیه در ۶ خرداد سال جاری به بیش از ۳ هزار و ۲۶۹ کیلومتر رسیده و نسبت به مشابه سال قبل که ۲ هزار و ۴۰۲ کیلومتر مربع بود، ۸۶۶ کیلومتر مربع وسعت یافته است.

وی ادامه داد: این میزان نسبت به مشابه سال گذشته که ۲.۲۵ میلیارد مترمکعب بود، ۳.۱۳ میلیارد متر مکعب افزایش یافته است.

ساعی همچنین گفت: دریاچه ارومیه در ۶ خرداد سال جاری نسبت به ابتدای سال آبی جاری یک هزار و ۵۴۶ کیلومتر مربع و به عبارتی حدود دو برابر بزرگ‌تر شده است. با توجه به بارندگی‌های اخیر و اقدامات ستاد احیای دریاچه ارومیه در مدیریت و هدایت آب‌ها به سمت پیکره دریاچه ارومیه تراز دریاچه ارومیه به ۱۲۷۲ متر نزدیک‌تر می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی