English

در گفتگو با موج مطرح شد:

پرداخت بیش از ۵۰ درصد بدهی های شرکت کشت و صنعت

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان با اعلام اینکه در مدت‌زمان اندک درکشت و صنعت مغان اقداماتی انجام‌گرفته گفت: با توجه به اینکه شرکت کشت و صنعت مغان از دی‌ماه سال ۹۷ تحویل گرفته‌شده است.

پرداخت بیش از 50 درصد بدهی های شرکت کشت و صنعت

جلال گلچین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج اردبیل، با اشاره به تبدیل وضعیت کارگران پیمانکاری شرکت اظهار کرد: اعلام اینکه در مدت‌زمان اندک درکشت و صنعت مغان اقداماتی انجام‌گرفته گفت: با توجه به اینکه شرکت کشت و صنعت مغان از دی‌ماه سال ۹۷ تحویل گرفته‌شده است و با برخی مشکلات و مسائل به‌ویژه بدهی‌های ادوار گذشته ۶۰۰ میلیارد ریالی این شرکت به بخش خصوصی و بازار منطقه روبرو شدیم که در چهار ماه گذشته توانسته‌ایم 400 میلیارد ریال از بدهی ۶۰۰ میلیارد ریالی را پرداخت نماییم و مابقی بدهی‌ها را به‌صورت اقساط بندی شده و در طول سال جاری به‌طورکلی تسویه خواهیم کرد.

 وی افزود: برای روشنگری افکار عمومی مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته بعد از تحویل شرکت هزار و چهارصد نفر کارگری که به‌صورت کارگر موقت زیر نظر پیمانکار مشغول کار بودند، تبدیل وضعیت شده‌اند و قرارداد تمامی کارکنان مذکور برابر قانون کار از اول اسفندماه سال قبل منعقد و امسال نیز در حال تمدید می‌باشد.

سالانه 36 میلیارد تومان به کارکنان تبدیل وضعیت پرداخت خواهد شد

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان ادامه داد: همچنین این تبدیل وضعیت باعث افزایش حقوق این کارکنان شده و طبق محاسبات انجام‌گرفته هزینه ماهانه تبدیل وضعیت کارگران پیمانکاری به قراردادی شرکت ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان می‌باشد و ضمن اینکه در جریان فروردین‌ماه امسال بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اضافه‌کاری دریافت کرده‌اند و محاسبات نشان می‌دهد سالانه مبلغی به ارزش 36 میلیارد تومان به کارکنان تبدیل وضعیت تزریق خواهد شد که این مبلغ موجب رونق اقتصادی بازار منطقه می‌شود.

کشت صنعت مغان

جذب ۵۰۰ نفر نیروی کار جدید

 گلچین در خصوص ثبت‌نام و جذب ۵۰۰ نفر نیروی کار جدید، خاطرنشان کرد: فرآیند جذب این نیروی کار برای اشتغال در شرکت مغان در حال انجام است که به‌محض اتمام مصاحبه به نیروی انسانی شرکت اضافه خواهندشد.

پیش بینی بیش از 5 میلیون یورو خرید خارجی

وی بابیان این‌که تمامی سالن‌های شرکت با سیستم جدید فری استال به‌روزرسانی خواهد شد تا ظرفیت تولید شیر با افزایش ۵۰ درصدی نقش بسزایی در حوزه تولیدات کشاورزی و لبنی را ایفا کند افزود: رایزنی ها برای خرید کارخانه روغن‌کشی ساخت کشور ایتالیا در حال انجام است که پس از تکمیل زیرساخت‌ها، تجهیزات فوق به شرکت مغان انتقال داده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان با اعلام اینکه کارخانه پنیر و ماست سنتی ساخت یونان به ارزش 7 میلیون یورو خریداری و در مرحله تکمیل قراردادمی باشد، اضافه کرد: که پس از نهایی شدن به شرکت مغان ارسال خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه معامله کارخانه رب گوجه‌فرنگی با ظرفیت ۳۰۰۰ تن تولید روزانه نهایی شده و در کوتاه‌ترین زمان به شرکت مغان اضافه خواهد شد، تصریح کرد: چهار دستگاه کمباین برداشت ساخت کشور آلمان و دو دستگاه نشاء کار ۶ ردیف ساخت کارخانه فراری ایتالیا خریداری و به گمرک کشور واردشده است.

کریمی جمشید

عقد قرارداد برای خرید ۲۱ دستگاه تراکتور

وی بابیان اینکه ما به دنبال عقد قرارداد برای خرید ۲۱ دستگاه تراکتور کلاس با ادوات و تجهیزات موردنیاز برای برداشت علوفه هستیم، خاطرنشان کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته شرکت مغان برای دستیابی به قدرت موتور در هر هکتار به ۸۱ دستگاه تراکتور نیاز داریم، که با تراکتورسازی ایران هماهنگی‌های لازم جهت خرید و تجهیز ناوگان شرکت مغان انجام شده است.

گلچین افزود: طبق محاسبات انجام‌شده بیش از 26/5 میلیون یورو قیمت خریدهای خارجی شرکت بوده که در حال نهایی شدن است.

نشان دادن قابلیت های شرکت با برند مغانه

وی تأکید داشت: امسال با رعایت اصول جمع‌آوری و با تمهید تمام نیازمندی‌ها در این مجتمع، برداشت میوه شروع و با بسته بندی های استاندارد، روانه بازار مصرف داخلی و خارجی خواهد شد.

 وی ادامه داد: سعی و تلاش ما نشان دادن قابلیت‌های شرکت با برند مغانه بوده و با توجه به اینکه برنامه‌های در حوزه صادرات صورت گرفته پس از اولین برداشت محموله باغات میوه با برند مغانه روانه بازارهای مصرف داخلی و خارجی خواهیم بود.

مدیرعامل کشت و صنعت مغان افزود: نهاده‌های لازم برای مدیریت زراعت و باغات شرکت در حد کافی خریداری و در اختیار بخش تولید قرارگرفته که برای اولین بار در طول تاریخ این شرکت توزیع کودها و مبارزه با آفات و قارچ‌ها به‌صورت کامل و دقیق انجام‌یافته و با این تلاش‌ها امیدواریم امسال راندمان تولید محصولات زراعی و باغی افزایش چشمگیری داشته باشد.

تعمیر اساسی کارخانه قند کشت و صنعت دامپروری

وی به نوسازی و تعمیر اساسی کارخانه قند کشت و صنعت دامپروری مغان اشاره کرد و گفت: نوسازی و تعمیر اساسی کارخانه قند شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با حضور کارشناسان و کادر فنی بومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان و تیم فنی اعزامی شرکت شیرین عسل انجام‌گرفته است.

گلچین افزود: امیدواریم در راستای تحقق شعار سال ۹۸ مقام معظم رهبری مبنی بر « رونق تولید » کمک نموده و با افزایش تولید شکر به خودکفایی این محصول مهم و استراتژیک، در شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گام اساسی را برداشته باشیم.

وی در خصوص حل مشکل تداخل اراضی عشایر محدوده نشین شرکت کشت و صنعت مغان که باید در طی یک سال تعیین تکلیف شوند، گفت: موضوع عشایر محدوده شرکت به‌عنوان یک موضوع اولویت‌دار و مهم موردتوجه شرکت کشت و صنعت مغان بوده و تا زمان محقق شدن این مهم از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم.

وی تصریح کرد: با راه‌اندازی و تکمیل پروژه‌های جدید شاهد کارآفرینی و جذب نیروهای بیشتری از جوانان منطقه و استان خواهیم بود.

گلچین بابیان اینکه برای اولین بار درکشت و صنعت مغان گیلاس در کارتن‌های صادراتی ۵ کیلویی با برند مغانه بسته‌بندی و روانه بازار داخلی و خارجی شد، افزود: با آغاز برداشت، گیلاس در کارتن‌های 5 کیلویی به‌صورت بسته‌بندی تخته پالت و با برند مغانه توسط ماشین‌های یخچال دار حمل و روانه بازار مصرف داخلی و خارجی گردید

به گزارش خبرگزاری موج شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با داشتن اراضی وسیع زراعی، 2 هزار و 600 هکتار مجتمع باغات مدرن میوه، مجتمع بزرگ دامپروری، کارخانه‌های قند، لبنیات، فرآوری میوه و چندین واحد تولیدی دیگر از شرکت‌های منحصر بفرد کشور محسوب می‌شود.

طرح واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان به بخش خصوصی در چارچوب اجرای اصل 44 از سال‌ها پیش مطرح بوده و حدود شش ماه با برگزاری مزایده، این شرکت به بخش خصوصی مالک شیرین عسل واگذارشده است.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه