English

مدیرکل امور عشایری اردبیل خبر داد؛

آغاز کوچ بهاره عشایر استان اردبیل

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل گفت: کوچ بهاره عشایر این استان از امروز پنجم خرداد ماه آغاز و تا پانزدهم خردادماه به مدت ۱۰ روز ادامه خواهد داشت.

آغاز کوچ بهاره عشایر استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، معرفت آذری افزود: امسال برای تسهیل در روند کوچ بهاره هماهنگی‌های لازم با تمامی دستگاه‌های مرتبط از جمله دامپزشکی، منابع طبیعی، هلال احمر، راهداری، پلیس و علوم پزشکی برای ارائه خدمات بهتر به عشایر انجام شده است.

وی افزود: در این مدت به استناد آئین نامه ساماندهی امور عشایر و با همکاری دستگاه‌های مرتبط خدماتی مانند تامین آب شرب، تامین نهاده‌های دامی، نظارت بر چرای دام، خدمات فرهنگی، آموزشی، بهداشتی و درمانی، خدمات دامپزشکی، ایجاد امنیت در مسیرکوچ و محل استقرار عشایر و تسطیح و مرمت راه‌های عشایری به این قشر ارائه خواهد شد.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل بیان کرد: برای خدمت رسانی هر چه بیشتر به عشایر کوچنده چند گروه ثابت و سیار در مسیر کوچ مستقر شده اند.

عشایر استان اردبیل با ۱۲ هزارو ۸۰۰ خانوار و با ۶۶ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت ۵/۴ درصد جمعیت استان و ۵/۶ درصد جمعیت عشایر کشور بوده و از ۲ ایل شاهسون و قره داغ و ۲ طایفه مستقل شاطرانلو و فولادلو تشکیل شده است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه