English

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردکان؛

بازارچه صنایع دستی رایگان در اختیار هنرمندان اردکانی

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردکان گفت: بر اساس مسئولیت میراث فرهنگی، بازارچه صنایع دستی آماده و به صورت رایگان در اختیار هنرمندان صنایع دستی اردکان قرار گرفته است.

بازارچه صنایع دستی رایگان در اختیار هنرمندان اردکانی

به گزارش خبرگزاری موج یزد، حمید مشتاقیون رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردکان نیز با بیان اینکه هنرهای دستی و صنایع دستی دو مقوله جدا در بخش صنعت است، افزود: وقتی بحث هنر دستی مطرح می‌شود یعنی باید به سمت هنرهایی برویم که به صورت فرهنگی و تمدنی از گذشته بوده و در حال احیاست.

مشتاقیان ادامه داد: وظیفه یک هنرمند، بازاریابی نیست ولی به دلیل شرایط موجود، از هنرمندان درخواست می‌کنیم که خودشان، بازار فروش را پیدا کنند و محصولات خود را به فروش برسانند.

وی تصریح کرد: بر اساس مسئولیت میراث فرهنگی، بازارچه صنایع دستی آماده و به صورت رایگان در اختیار هنرمندان قرار گرفته است، آنها کارهای هنری خود را انجام می‌دهند ولی در بازار به عنوان فروش، هیچ وقت دیده نشده است.

وی با بیان اینکه باید کارگاه‌های تولید صنایع دستی تجهیز شود تا بتوان از بانک کارآفرینی درخواست وام کرد، اظهار داشت: در این زمینه هنرمندان با مشکلات زیادی نظیر سرپرست خانوار نبودن، نداشتن سابقه بیمه و … روبرو هستند.

مشتاقیان افزود: در شهرستان اردکان از وجود هنرمندانی مانند خانم خاوران با سه نشان ملی و خانم احمدی احیاگر کارگاه کاربافی با اشتغال ۶۰ نفر بهره مند هستیم و این دو هنرمند با تولیدات خود زمینه فروش انبوه را فراهم کرده‌اند.

در حال حاضر کلاس‌های نقاشی روی شیشه، گوهرتراشی، قلم زنی و کار با سفال در اداره میراث فرهنگی اردکان دایر است که در هر کارگاه ۱۵ هنرجو جمعاً به تعداد ۶۰ نفر زیر نظر چهار مربی در حال آموزش هستند.

اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اردکان

 

اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اردکان در نظر دارد حرفه کاربافی را به عنوان یک برند مطرح و هم اکنون ۱۱۵ هنرجو در شهر اردکان و عقدا در حال آموزش این رشته هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه