English

معاون رئیس جمهور مطرح کرد؛

بزرگترین شهرک گلخانه ای خاورمیانه در پارس آباد راه اندازی می شود

معاون توسعه روستایی ومناطق محروم رئیس‌جمهور گفت: بزرگترین گلخانه ای کشور در سطح ۱۵۰۰هکتاردر شهرستان پارس آباد مغان راه اندازی خواهد شد.

بزرگترین شهرک گلخانه ای خاورمیانه در پارس آباد راه اندازی می شود

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، محمد امید امروز در سفر به پارس آباد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بزرگترین گلخانه ای کشور در سطح ۱۵۰۰هکتاردر شهرستان پارس آباد مغان راه اندازی خواهد شد.

وی بیان کرد : هدف از راه اندازی این گلخانه صادرات محصولات غذایی به کشورهای همسایه خواهد بود.

امید با بیان اینکه ۳۲ محصول گلخانه پیش‌بینی شده است توضیح داد: تمامی امکانات بسته‌بندی صنایع تبدیلی و تکمیلی در این طرح ایجاد خواهد شد.

معاون توسعه روستایی ومناطق محروم رئیس‌جمهور تصریح کرد : ۷۰۰ هزار تن ظرفیت این گلخانه خواهد بود وی افزود اولین فاز پروژه ۴۵ روز دیگر در سطح 50 هکتار به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون ریاست جمهوری و توسعه روستایی خاطرنشان کرد: این پروژه در دو فاز ۱۰۰۰ و ۱۵۰۰ هکتار پیش بینی شده و درسطح خاورمیانه بی نظیر است و با راه اندازی این پروژه ۴۵۰ میلیون متر مکعب آب سالانه در این پروژه صرفه‌جویی خواهد شد.

معاون رئیس جمهور گفت: با اتمام این پروژه تحول بزرگی در منطقه متحول خواهد شد و برای بیش از ۲۰ هزار نفر اشتغال پایدار ایجاد خواهد کرد.

وی گفت: در شرایط فعلی که منابع آبی کشور محدود است راه اندازی این پروژه نقش به سزایی در ذخیره آب ایفا می کند.

امید افزود: شرایط استثنایی آب و خاک و اقلیم این منطقه سبب شده است تا انواع محصولات گلخانه ای باغی و زراعی در این منطقه و تولید شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه