English

در جدیدترین رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان؛

حضور ۴ دانشگاه اصفهان در جدیدترین رتبه‌بندی "لایدن"

لایدن رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان را در سال 2019 میلادی منتشر کرد و در میان مؤثرترین دانشگاه‌های دنیا 4 دانشگاه اصفهان را در لیست خود قرار داده است.

حضور 4 دانشگاه اصفهان در جدیدترین رتبه‌بندی "لایدن"

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، لایدن رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان را در سال 2019 میلادی منتشر کرد و در میان مؤثرترین دانشگاه‌های دنیا نام 26 دانشگاه ایران و 4 دانشگاه اصفهان را در لیست خود قرار داده است.

رتبه‌بندی لایدن مبتنی بر داده‌های کتاب‌شناختی است که از وب او ساینس دریافت می‌شود؛ این نظام رتبه‌بندی 963 دانشگاه قابل بررسی و در تراز استاندارد جهان را بررسی می‌کند.

رتبه‌بندی لایدن آمارهایی را در سطح 5 رشته موضوعی اصلی شامل زیست پزشک و علوم بهداشتی، علوم حیاتی و زمین، ریاضیات و کامپیوتر، علوم طبیعی و مهندسی و علوم انسانی و اجتماعی فراهم کرده است.

 در مجموع رتبه‌بندی لایدن  4 دانشگاه از استان اصفهان و در بین 20 دانشگاه برتر ایرانی این رتبه بندی 3 دانشگاه از استان حضور دارند. دانشگاه‌های صنعتی اصفهان (رتبه 389 جهان)، اصفهان (رتبه 765 جهان)، کاشان (رتبه 793 جهان) و علوم پزشکی اصفهان (رتبه 874 جهان) با رتبه‌های 6، 15، 18 و 21 در جمع دانشگاه‌های برتر ایران در رتبه‌بندی لایدن هستند.

گفتنی است؛ در دوره قبلی نظام رتبه‌بندی لایدن، 23 دانشگاه ایرانی در میان برترین‌های جهان قرار داشت که در رتبه بندی جدید این تعداد به 26 دانشگاه افزایش یافته است. دانشگاه تهران بالاترین رنک جهانی را در این رتبه‌بندی از آن خود کرده و از جمع 963 دانشگاه در رتبه 156 قرار دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه