English

فرماندار پارس آباد:

کاهش سطح زیر کشت گندم و افزایش کاشت سیر نتیجه بی تدبیری کارشناسان و مسئولان است

فرماندار شهرستان پارس آباد کاهش سطح کاشت گندم بعنوان یک محصول مهم و استراتژیک و اختصاص اراضی وسیعی از منطقه به کاشت سیر و اشباع بازار را نتیجه بی تدبیری مسئولان جهاد کشاورزی و ناعادلانه بودن قیمت خرید تضمینی گندم دانست.

کاهش سطح زیر کشت گندم و افزایش کاشت سیر نتیجه بی تدبیری کارشناسان و مسئولان است

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، علی علایی عصر امروز  در نشست با دهیاران و بخشداران  از تخصیص 37 میلیارد ریال اعتبار از محل ارزش افزوده به حساب دهیاران در سال ۹۷ خبر داد و اظهار کرد : بر اساس محاسبات انجام شده بالغ بر ۷۰ درصد این اعتبارات در امورات عمرانی هزینه شده است.

وی افزود : شورای اسلامی روستاها به عنوان بازوی نظارتی و دهیاران به عنوان بازوی اجرایی مدیریت روستایی هستند و 47 ماده قانونی برای دهیاران تفویض شده است.

فرماندار شهرستان مرزی پارس آباد مغان تصریح کرد: ۲۴۷ آبادی با ۷۲ هزار نفر جمعیت در شهرستان پارس آباد زندگی می کنند که ۴۱ درصد جمعیت این شهرستان را تشکیل می‌دهد.

علایی با بیان اینکه ۱۳۲ روستا در این شهرستان دارای دهیاری هستند، اضافه کرد : 27 دهیاری در حوزه مرکزی،۶۴ دهیاری در حوزه اصلاندوز، ۲۷ دهیاری در حوزه بخش اسلام آباد و ۱۴ دهیاری در حوزه بخش تازه کند وجود دارد و ۱۵ روستا نیز فاقد دهیاری است.

وی همچنین از تخصیص 37 میلیارد ریال اعتبار از محل ارزش افزوده به حساب دهیاران در سال ۹۷ خبر داد و یادآور شد: بر اساس محاسبات انجام شده بالغ بر ۷۰ درصد این اعتبارات در امورات عمرانی هزینه شده است.

فرماندار پارس آباد از احتمال خرید توافقی سیر بمنظور حمایت از سیرکاران خبر داد و افزود: به احتمال قریب به یقین طی روزهای آتی خرید توافقی سیر برای جلوگیری از سوء استفاده های دلالان محقق خواهد شد.

علایی در بخش دیگری از سخنان خود به خرید تضمینی پنبه و توزیع بذر آن اشاره کرد و گفت: خرید تضمینی پنبه جزو اولویت های دولت است و در این راستا۵۸ تن بذر پنبه در بین زارعین توزیع شده و ۳۸ تن بذر دیگر نیز از گمرک ترخیص شده و بزودی در بین کشاورزان عرضه خواهد شد.

وی اظهار داشت: احصاء مشکلات و مطالبات و خدمت به مردم باید هدف و آرمان غایی ما در طول دوران خدمت باشد تا کارنامه خدماتمان مایه فخر ومباهات حیات سیاسی مان باشد نه مایه ننگ و نفرت مردم.

رئیس شورای مدیریت بحران در پایان مردم مغان را انسان های نیک سرشت و پاک نفس دانست و یادآور شد: مردم مغان قبل از هر چیزی انتظار تکریم و احترام از مسئولان دارند و انسانهای معنوی هستند تا مادی.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه