English

حسین هاشمی‌تختی؛

بومیان سهمی در واگذاری مزارع پرورش میگو ندارند/فعالیت‌های غیرقانونی شناورهای صیادی صنعتی موجب نگرانی‌ست

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر علیرغم توسعه حاصله در بعد پرورش میگو در مناطق ساحلی، مردم محلی و بومیان آن‌گونه که باید، نقشی در مدیریت و سرمایه‌گذاری‌ها برای توسعه این بخش ندارند.

بومیان سهمی در واگذاری مزارع پرورش میگو ندارند/فعالیت‌های غیرقانونی شناورهای صیادی صنعتی موجب نگرانی‌ست

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حسین هاشمی تختی در دیدار با معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان شیلات کشور ر اظهار داشت:  در حال حاضر علیرغم توسعه مزارع پرورش میگو در مناطق ساحلی، مردم محلی و بومیان آن‌گونه که باید، نقشی در مدیریت و سرمایه‌گذاری‌ها برای توسعه این بخش ندارند.

وی همچنین با بیان اینکه فعالیت‌های غیرقانونی و تخطی از قوانین توسط شناورهای صیادی بزرگ و صنعتی، سبب نگرانی‌های شدید، صیادان ساحل شرقی استان طی چند سال اخیر شده است، اظهار امیدواری کرد: سازمان شیلات آن‌طور که گزارش کرده، به مقابله جدی خود با قانون‌شکنی‌ها و افزایش نظارت‌ها، و مقابله ادامه دهد، تا حدی که شرایط به سال‌های قبل برگردد و این امر برای ساحل‌نشینان قابل لمس باشد.

 وی تاکید کرد: صیانت از منابع آبزی همواره باید مورد دغدغه همگان باشد چرا که منابع آبزی علاوه بر حساسیت اکولوژیکی، در قرن‌های متمادی محل کسب درآمد و معاش ساحل‌نشینان بوده و هستند و نمی‌توان با صید صنعتی و مخرب، این منابع را از بین برد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به برخی از گلایه‌ها و نارضایتی‌ها به ویژه در قشم، پیرامون عدم رعایت عدالت در واگذاری مجوزهای صیادی اضافه کرد: بسیاری از ساحل‌نشینان که در هرمزگان صیادی شغل آبا و اجدادیشان است، بر این عقیده اند که سهم مجوزهای واگذار شده صیادی به مردم استان، به نسبت سایر استان‌های ساحلی جنوبی کمتر است و بعضا سهمیه مربوط به استان در حالی به صیادان استان‌های دیگر واگذار شده و می‌شود که بسیاری از صیادان فعال بومی به دلیل کمبود سهمیه موفق به دریافت مجوز نشده‌اند.

هاشمی تختی تاکید کرد: سازمان شیلات در این زمینه رضایت صیادان و ساحل‌نشینان استان را فراهم کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه