English

عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگوی اختصاصی با موج؛

پل های در حال احداث خرم رود باید تعیین تکلیف شوند/برنامه ریزی ستاد مدیریت بحران لرستان با زیرساخت های موجود همخوانی ندارد

محمدرضا ملکشاهی راد در گفت‌و‌گوی اختصاصی با موج، گفت: پل های در حال احداث خرم رود حتی اگر کارشناسی شده هم باشند، پاسخگوی این حجم از سیلاب نیستند.

پل های در حال احداث خرم رود باید تعیین تکلیف شوند/برنامه ریزی ستاد مدیریت بحران لرستان با زیرساخت های موجود همخوانی ندارد

محمدرضا ملکشاهی راد نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری موج لرستان، گفت: ستاد مدیریت بحران لرستان اقدامات خوبی طی چند روز اخیر به ویژه شب گذشته و امروز انجام داده اما برنامه ریزی های صورت گرفته اعضای این ستاد در سیلاب امروز، با زیرساخت های موجود همخوانی ندارد.

تصمیمات مدیران با زیرساخت های خرم آباد همخوانی ندارد

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بنده به عنوان نماینده مردم، از شب گذشته تا این لحظه در معیت جمعی از مسوولین استان، اقدامات دستگاه های امدادی و خدمت رسان را به صورت میدانی رصد کردم و اتفاقات خوبی هم صورت گرفت، به طور نمونه تخریب دو پل موقت در بستر خرم رود تاثیر فراوانی بر هدایت سیلاب داشت اما باید گفت که سایر تصمیمات، با زیرساخت ها و توپوگرافی منطقه همخوانی ندارد که باید برای شرایط بحرانی، تمهیدات بهتری اندیشیده شود.

شرایط کنونی، مردم خرم آباد را مضطرب کرده است

وی، افزود: شرایط کنونی به گونه ای است که مردم را مضطرب کرده، در گفت‌و‌گویی که با جمعی از مردم منطقه پل انقلاب و مطهری داشتم دلیل این نگرانی را وجود پل در حال احداث منطقه عنوان کردند که در ماه های پایانی سال 97 خساراتی به منازل مسکونی و واحدهای تجاری نوار ساحلی خرم رود وارد کرده بود. لذا بر اساس قوانین که می گوید لازمه احداث چنین پروژه ای تهیه نقشه راه است، اگر ساخت این پل طرح مطالعاتی داشته و کارشناسی هم شده است، شرایط موجود می گوید که پاسخگوی این حجم از سیلاب نیست.

تخریب پل موقت خرم آباد

با توجه به شرایط موجود باید پل های مرتفع یا متحرک احداث شود

نماینده مردم خرم آباد و چگنی که از محل پل خسارت دیده ماسور به پرسش های خبرنگار موج پاسخ می داد، تصریح کرد: هم اکنون در دنیا، بر بستر رودخانه هایی که درون شهرها جاری هستند پل های مرتفع و بعضا پل های متحرک استفاده می شود و کاربرد دارد. لذا موضوع با معاون عمرانی استانداری لرستان مطرح شده تا پس از دو پل درحال احداث محدوده خیابان ساحلی انقلاب و ساحلی مقابل قلعه فلک الافلاک در این مهم تجدیدنظر کنند و برای پروژه های آتی، احداث پل متحرک و مرتفع را در دستور کار قرار دهند تا شاهد خسارات احتمالی نباشیم.

محمدرضا ملکشاهی راد سیل خرم آباد

آبگرفتگی معابر در چگنی، کام مردم را تلخ کرد

محمدرضا ملکشاهی راد، در پایان گفت: بارش باران، رحمت الهی است و نباید با عملکرد نادرست، شیرینی این رحمت به تلخ‌کامی همشهریان گرامی بیانجامد، علی ایحال امروز گزارشاتی از آبگرفتگی معابر در چگنی و برخی روستاهای منطقه واصل شد که همین میزان نیز باید توسط مسوولین استان مدیریت، و موانع موجود از میان برداشته شود تا شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی