English

سرپرست سازمان صمت اردبیل:

ارزش صادرات اردبیل ۱۷۳ میلیون دلار است

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: ارزش صادرات استان اردبیل 173 میلیون دلار است.

ارزش صادرات اردبیل 173 میلیون دلار است

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، رامین صادقی با اشاره به این که سیب زمینی در راس صادرات قرار دارد افزود: سال گذشته مجموع کل ارزش صادرات اردبیل در قالب صادرات تجاری و چمدانی ۱۷۳ میلیون دلار بود.

وی اظهار داشت: هم اکنون صادرات اردبیل ۱۲۴ درصد رشد داشته است و عمده کشورهای مقصد صادراتی کشورهای آذربایجان، عراق، گرجستان، روسیه و ترکمنستان است که این موضوع باید در توسعه صادرات در استان مبنای کار قرار گیرد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: عمده کالاهای صادراتی ما نیز سیب‌زمینی، مصنوعات شیشه، آهن الات و فولاد، مصنوعات پلاستیکی، ماشین‌آلات و دستگاه‌های تهیه لبنیات بوده است که امیدواریم محصولات صادراتی استان را افزایش داده و با توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در این زمینه موفق عمل کنیم.

صادقی تصریح کرد: باید ارتباط با کشورهای مقصد را نیز بیش از پیش توسعه داده و در امر توسعه صادرات پیشگام باشیم که این امر برای ما حائز اهمیت بوده و درصدد هستیم بتوانیم در امر توسعه صادرات و اهمیت به موارد مربوطه در این زمینه پیشگام باشیم که این موضوع در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان کرد: اهمیت به توسعه صادرات چمدانی نیز برای ما اولویت دارد و در تلاش هستیم با اهمیت به این مهم به تمامی اهداف خود در راستای اجرای برنامه های صادراتی جامه عمل پوشانده و شاهد اجرای طرحهای توسعه صادرات محور در استان باشیم و از ظرفیتهای موجود به نحو احسن استفاده کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه