English

مظفر حمزه‌ای خبر داد؛

آزادی محکوم به قصاص پس از ۸ سال

معاون قضائی رئیس کل دادگستری و رئیس شورا‌های حل اختلاف استان هرمزگان گفت: با رضایت اولیای دم محکوم به قصاص پس از ۸ سال آزاد شد.

آزادی محکوم به قصاص پس از  ۸ سال

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مظفر حمزه‌ای از رهایی محکوم به قصاص پس از هشت سال با رضایت اولیای دم خبرداد.

وی در تشریح این خبر گفت: در نخستین ماه از بهار پرونده‌ای با موضوع قتل عمد در شورای حل اختلاف ویژه زندان شهرستان بندرعباس با صلح و سازش و نجات جوان زندانی مختومه شد.

معاون قضائی رئیس کل دادگستری هرمزگان اظهار کرد: در اوایل سال جاری پرونده‌ای با موضوع قتل عمدی در یک نزاع در روستایی در حوزه قضائی شهرستان حاجی آباد مطرح و پس از تحقیقات اولیه توسط مقام قضائی و مرجع انتظامی مشخص شد که در حاشیه یک مراسم عروسی؛ نزاعی رخ داده و فردی ۱۸ ساله حین نزاع بر اثر اصابت چاقو جان خود را از دست داده است.

حمزه‌ای افزود: با تلاش صورت گرفته در سریعترین زمان ممکن ضارب دستگیر شد و به ایراد جرح با چاقو و قتل مقتول و شرب خمر اقرار کرد.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان هرمزگان عنوان کرد: باتکمیل پرونده و درخواست قصاص اولیای دم و اعلام ختم تحقیقات و رسیدگی در شعبه اول دادگاه کیفری استان هرمزگان حکم قصاص قاتل (ه-ع) صادر شد.

وی بیان کرد: با توجه ندامت قاتل، شعبه ۲۱ شورای حل اختلاف شهرستان بندرعباس مستقر در زندان مرکزی بندرعباس به پرونده ورود نموده و با تشکیل جلسات متعدد اعضای شورا و خانواده مقتول در روستای محل سکونت وی و با حضور ریش سفیدان، بزرگان و خیرین محلی در نهایت این تلاش‌ها به بار نشست و اولیاء دم با مصالحه رضایت خود را اعلام و قاتلی که جوانی خود را با اشتباهی مرگبار تباه کرده بود با گذشت اولیای دم دوباره به زندگی بازگشت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه