English

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان:

سالانه ۲۰۰ روستای استان لرستان از طرح های اقتصادی و اشتغالزایی بهره مند می شوند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان، از بهره مندی سالانه 200 روستای استان از طرح های توسعه اقتصادی و اشتغالزایی خبر داد.

سالانه 200 روستای استان لرستان از طرح های اقتصادی و اشتغالزایی بهره مند می شوند

به گزارش خبرگزاری موج لرستان، علی هادی چگنی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان، گفت: سالانه 200 روستای استان لرستان از طرح های توسعه اقتصادی و اشتغالزایی بهره مند می شوند.

وی، افزود: بر اساس ماده 27 قانون برنامه ششم توسعه، اشتغالزایی و توسعه اقتصادی به استان ها ابلاغ شده که سهم لرستان از این تعداد سالانه 200 روستا است.

ماندگاری روستائیان در روستاها تابع شرایط مختلفی است

چگنی، ادامه داد: برای ماندگاری روستائیان در روستاها، تنها تامین زیرساخت های رفاهی و خدماتی کافی نیست بلکه باید شرایط ایجاد اشتغال و کسب درآمد نیز فراهم شود. لذا طی 2 سال گذشته، تسهیلات اشتغال روستایی در استان پرداخت شده اما برنامه چندان مدونی در این راستا وجود نداشته که تلاش شده برای سال آینده، برنامه های راهبردی تدوین و پس از آن نسبت به تخصیص اعتبار اقدام شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان، گفت: طرح توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی با در نظر گرفتن عواملی همچون وجود زیرساخت ها، اجرای طرح هادی است و اولویت با روستاهای هدف گردشگری و تعداد بیش از 20 خانوار اجرا می شود.

تا پایان سال 97، حدود یک هزار قرارداد تسهیلات اشتغال روستایی منعقد شده است

وی، تصریح کرد: در مجموع تا پایان سال گذشته حدود یک هزار قرارداد تسهیلات اشتغال روستایی در استان لرستان منعقد و تمامی این طرح ها بررسی شده است.

علی هادی چگنی افزود: در این راستا انحراف ریالی تسهیلات 6.5 درصد و انحراف تعداد طرح ها نیز 14 درصد بوده که طرح های مشکل دار شناسایی شده و متخلفان از جمله متقاضی، بانک و یا دستگاه اجرایی به دادستان و دادگاه تخلفات اداری معرفی شده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه