English

غلامحسین تقوی خبر داد:

۱۰۰ واحد سردخانه در دست احداث است

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با تاکید بر توسعه صنایع تبدیلی به ویژه صنایع تبدیلی سیب زمینی از در دست احداث بودن 100 واحد سردخانه خبر داد.

100 واحد سردخانه در دست احداث است

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در جریان بازدید از واحدهای صنایع تبدیلی کشاورزی استان همدان، اظهارکرد: بخش صنایع غذایی استان همدان حرکت روبه جلویی دارد به طوریکه برای  23 واحد استان پروانه طرح توسعه صادر شده است.

 

فعالیت بیش از 70 درصد واحدهای صنایع تبدیلی همدان 

 

غلامحسین تقوی  با بیان اینکه از 280 واحد صنایع تبدیلی استان همدان توسط سازمان جهاد کشاورزی پروانه صادر شده است، تصریح کرد: بیش از 70 درصد واحدهای صنایع غذایی استان فعال است و فقط 30درصد از این واحدها نیمه فعال یا غیرفعال هستند.

وی با بیان اینکه سال گذشته هیچ واحد صنایع تبدیلی تعطیل در استان وجود نداشت، یادآورشد: سال گذشته 7 واحد غیرفعال استان همدان به چرخه تولید بازگشتند.

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان ادامه داد: 30 درصد از واحدهای صنایع تبدیلی استان همدان نیازمند بازسازی و به روز رسانی است.

تقوی با تأکید بر به روزرسانی بسته بندی محصولات کشاورزی، خاطرنشان کرد: بسته بندی‌ها باید با ذائقه روز انجام شود که در این راستا برخی از واحدها نیاز به دستگاه‌های پیشرفته دارد.

 

اشتغالزایی 8500 نفری صنایع غذایی در همدان 

وی با اشاره به اینکه  3800 نفر در صنایع غذایی کشاورزی استان اشتغال دارند، افزود: در مجموع 8500 نفر در صنایع غذایی استان همدان مشغول به کار هستند.

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان عنوان کرد: جذب مواد اولیه واحدهای صنایع تبدیلی کافی است و در برخی از محصولات از جمله لبنیات، کشمش و خوراک دام اشباع شده است.

تقوی با تأکید براینکه سیب‌زمینی یک محصول استراتژیک در کشور و استان همدان است، اظهار کرد: در استان همدان سالانه یک میلیون تن سیب زمینی تولید و 400 هزار تن نیز از سایر استانها وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه داریم تولید سیب‌زمینی را در دستور کار داشته باشیم، ادامه داد: با وجود اینکه  10 درصد از سطح زیرکشت سیب‌زمینی کاهش یافته است تولید کاهش نداشته است.

 

ضایعات سیب‌زمینی همدان به 20 درصد رسید 

این مقام مسئول یادآور شد: از سال 91 تا 97 ظرفیت سردخانه‌های استان همدان 300 درصد افزایش داشته است، که ایجاد این سردخانه‌ها با هدف افزایش امنیت غذایی، بالا بردن ماندگاری محصولات و کاهش ضایعات محصولات کشاورزی بوده است.

تقوی با اشاره به کاهش ضایعات محصولات کشاورزی، بیان کرد: با ایجاد سردخانه‌ها در استان ضایعات سیب‌زمینی از 25 درصد به 20 درصد رسیده است.

وی یکی دیگر از مزایای سردخانه‌ها را تنظیم بازار دانست و گفت: در مجموع 60 واحد سردخانه محصولات کشاورزی با 170 هزار تن ظرفیت در استان همدان وجود دارد.

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان افزود: 100 واحد سردخانه در استان همدان در دست احداث بوده و 20 واحد در دست اقدام است که با احداث این واحدها 350 هزار تن ظرفیت سازی در استان صورت می‌گیرد.

 

ایجاد 500 هزار تن ظرفیت فرآوری سیب‌زمینی در همدان 

وی با تأکید براینکه هدف ما این است که صنایع تبدیلی سیب‌زمینی در استان شکل بگیرد، نیاز بالای صنایع تبدیلی سیب‌زمینی به سرمایه‌گذاری و بدبینی سرمایه‌گذاران به دلیل عدم مدیریت خوب در برخی از واحدها را از دلایل اصلی نبود استقبال سرمایه‌گذاران در زمینه صنایع تبدیلی سیب‌زمینی دانست.

تقوی با بیان اینکه 4 واحد فراوری سیب‎زمینی در استان همدان ایجاد شده است، اذعان کرد: این 4 واحد با 500 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان درحال شکل‌گیری است.

وی با اشاره به اینکه پروانه 110 هزار تن ظرفیت فرآوری سیب‌زمینی صادر شده است، گفت: 500 هزار تن ظرفیت فراوری سیب‌زمینی در استان ایجاد خواهد شد.

وجود 90 واحد فرآوری سیر در همدان

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه سیر همدان یکی از مرغوب‌ترین سیرها در کشور است، افزود: سال گذشته 55 هزار تن سیر در استان همدان تولید شد.

تقوی با اشاره به اینکه 90واحد فرآوری سیر در استان همدان وجود دارد،  یادآور شد: سرمایه‌گذاران در فرآوری، صنایع غذایی و بهداشتی و دارویی سیر ورود کنند تا ارزش افزوده بالایی برای استان و کشور بدست آید.

وی با بیان اینکه در استان همدان 4000 تن سردخانه سیر وجود دارد، افزود: برای 2 واحد سردخانه دیگر نیز مجوز صادر شده است.

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان فرآوری و درجه بندی سیر، بسته بندی سبزی و صیفی‌جات، بسته بندی گوشت و گردو را از اولویتهای صنایع تبدیلی استان دانست و از سرمایه‌گذاران خواست در این زمینه‌ها ورود کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه