English

انجمن خیریه فرهنگ مصرف بهینه آب در اصفهان آغاز بکار کرد

با تاکید استاندار اصفهان به مصرف بهینه آب توسط تمام بهره برداران، انجمن خیریه فرهنگ مصرف بهینه آب و احیاء زاینده رود تشکیل شد.

انجمن خیریه فرهنگ مصرف بهینه آب در اصفهان آغاز بکار کرد

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، حسین مولایی یکی از اعضای انجمن خیریه فرهنگ مصرف بهینه آب و احیاء زاینده رود گفت: در حال حاضر اصفهان دارای 400 خیریه در بخش های مختلف دارد اما با تاکید استاندار به مصرف بهینه آب توسط تمام بهره برداران، انجمن خیریه فرهنگ مصرف بهینه آب و احیاء زاینده رود تشکیل شد.

وی افزود: در چند سال اخیربخش  فلات مرکزی کشور به دلیل وقوع پدیده خشکسالی با چالش های بسیاری روبرو گردید بطوریکه بخش شرب ،کشاورزی ،صنعت و محیط زیست در این منطقه دستخوش تحولاتی شد

مولایی تشکیل گروههای مردمی را بسیار موثر در نهادینه سازی مصرف بهینه آب برشمرد و اعلام کرد:با ایجاد انجمن خیریه فرهنگ مصرف بهینه آب و احیاء زاینده رود می توان به صورت تخصصی برنامه هایی به منظور فرهنگ سازی مصرف صحیح آب در جامعه ایجاد کرد.

این عضو انجمن خیریه فرهنگ مصرف بهینه آب و احیاء زاینده رود با اشاره به اهداف تشکیل این خیریه گفت:پی گیری کارشناسانه مصرف بهینه آب در بخش  شرب ، صنعت و کشاورزی ،تلاش برای فراهم آوردن بستر فرهنگی لازم به منظور جلوگیری هدر دادن آب و در نهایت با تعامل با مسولان و کارشناسان تدابیری جهت جاری شدن دائمی رودخانه زاینده رود در نظر گرفته شود.

وی برگزاری نشست های هم اندیشی با کارشناسان و اساتید را یکی از راههای چگونگی ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب در جامعه برشمرد و اعلام کرد:با ارائه دستاوردهای علمی اساتید، می توان زمینه های مصرف درست آب را درجامعه فراهم نمود ونیز استفاده از فضای مجازی بسیار موثر در ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب میان اقشار مختلف جامعه می باشد.

شرکت آبفا

مولایی همکاری با رسانه های گروهی را بسیار حائز اهمیت دانست و خاطر نشان ساخت:نمی توان از نقش رسانه های گروهی در فرهنگ سازی مصرف بهینه آب چشم پوشی کرد بنابراین باید از این ظرفیت در راستای  فرهنگ مصرف بهینه آب و احیاء زاینده رود به خوبی استفاده کرد.

مصرف سرانه آب شرب در استان اصفهان 154 لیتر در شبانه روز

در ادامه این نشست معاون امور مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان اعلام کرد: در حال حاضر میانگین سرانه مصرف آب شرب در کشور حدود 250 لیتر در شبانه روز است در حالیکه این رقم در استان اصفهان 154 لیتر در شبانه روز می باشد.

رضایی افزود: شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با رویکردی که در نظر گرفته درصدد است میزان مصرف سرانه آب شرب را به 120 لیتر در شبانه روز کاهش دهد.

وی به اقداماتی که پیرامون ترغیب مشترکین به مصرف صحیح آب می شود پرداخت و تصریح نمود: شنا سایی و تشویق مشترکین کم مصرف ،شناسایی و جریمه مشترکین پر مصرف، چاپ و توزیع هشدار های پر مصرف همراه با قبض آب بهاء به مشترکین با مصرف بیش از 20 متر مکعب در ماه و برگزاری جلسات توجیهی مشترکین با موضوع مدیریت مصرف بهینه آب از مهمترین اقدامات در راستای ترویج مصرف بهینه آب بوده است.     

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه