English

جزئیات مراسم روز ملی خلیج فارس در استان هرمزگان اعلام شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با بیان اینکه باید روز ملی خلیج فارس را به صورت مردمی در هرمزگان جشن بگیریم، اضافه کرد: پانزده جشنواره فرهنگی هنری را در روز ملی خلیج فارس در سراسر استان هرمزگان برگزار خواهیم کرد.

جزئیات مراسم روز ملی خلیج فارس در استان هرمزگان اعلام شد
به گزارشخبرگزاری موج هرمزگان، رضا کمالی زرکانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه  اهمیت روز ملی خلیج فارس بر هیچکس پوشیده نیست گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مهمان روز ملی خلیج فارس در بندرعباس خواهند بود.
وی با اشاره به اینکه باید روز ملی خلیج فارس را به سایر کشورهای جهان هم معرفی کنیم، تصریح کرد: در رسانه های تصویری نیز میزبان رسانه های برون مرزی و کشورهای فرانسه، چین، لبنان و چند کشور دیگر هستیم تا پیام روز ملی خلیج فارس را به تمامی جهانیان منعکس کنیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه باید روز ملی خلیج فارس را به صورت مردمی در هرمزگان جشن بگیریم، اضافه کرد: پانزده جشنواره فرهنگی هنری را در روز ملی خلیج فارس در سراسر استان هرمزگان برگزار خواهیم کرد.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه جشنواره های ویژه روز ملی خلیج فارس را در تمامی شهرستان ها برگزار خواهد شد، عنوان کرد: نخستین جشنواره تجسمی به صورت محیطی در شهرستان های ابوموسی، سیریک، پارسیان، رودان، بندرلنگه، بستک، هرمز و بندرعباس برگزار که نفرات برتر و برپایی آثار در روز ملی خلیج فارس برگزار می شود.
وی با بیان اینکه برپایی آثار نهایی جشنواره ملی عکس خلیج فارس و تقدیر از نفرات برتر از برنامه های مهم روز ملی خلیج فارس است، اضافه کرد: برگزاری جشنواره شعر خلیج فارس در میناب که بالاترین نشان این جشنواره به نام زنده یاد ابراهیم منصفی لقب گرفته است، جشنواره مونولوگ خلیج فارس در حاجی آباد، جشنواره منطقه ای مد و لباس خلیج فارس، رونمایی از جواهرات طرح خلیج فارس از دیگر برنامه های این روز ملی است.
کمالی با اشاره به اینکه موسیقی پتانسیل و توانمندی بارز استان هرمزگان است، خاطرنشان کرد: امسال برای نخستین بار جشنواره موسیقی آئینی سنتی خلیج فارس برگزار و آثار برتر به صورت زنده در تالار شهید آوینی بندرعباس اجرا خواهند کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان با بیان اینکه برگزاری مسابقات ورزشی بازی های بومی محلی، برپایی ایستگاه شادی با حضور سمن ها و پویش های مردمی، برگزاری همایش علمی و جشنواره آوازهای صیادی در بندرکنگ، برگزاری کارناوال شادی همراه بل موسیقی و ساخت عروسی در محلات سطح شهر بندرعباس، اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران بر عرشه ناوشکن سهند، برگزاری یادمان شهدای هرمز و برگزاری پنل های علمی خلیج فارس با همکاری دانشگاه هرمزگان و دانشگاه آزاد اسلامی از دیگر برنامه های ویژه جشنواره ملی روز خلیج فارس در استان هرمزگان است.
وی با بیان اینکه در این جشنواره یادمان زنده یاد استاد احمد اقتداری برگزار می شود، افزود: همچنین از صالحی به عنوان فرد ثبت کننده نام خلیج فارس در وزارت صنعت، معدن و تجارت تجلیل به عمل خواهد آمد.
کمالی در پایان با اشاره به اینکه نفرات برتر این جشنواره در آئین گرامیداشت روز ملی خلیج فارس در تالارشهید آوینی بندرعباس تجلیل خواهند شد، خاطرنشان کرد: تاکنون حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این مراسم قطعی شده است.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه