English

ابوطالب جوادی مطرح کرد؛

لزوم احداث پایانه فروش محصولات کشاورزی در هرمزگان/گلایه کشاورزان از گرانی اقلام مورد نیاز کشت

دبیر خانه‌ی کشاورز استان هرمزگان: رئیس کمیسیون کشاورزی و آب‌های زیرزمینی مجلس شورای اسلامی در سفر به بندرعباس جلسه‌ای کوتاهی به نام کشاورزان ترتیب داد که بعید می‌دانم کشاورزان اصلاً به آن دعوت‌شده باشند درحالی‌که به‌اندازه صفحات شاهنامه حرف و سخن داشتند.

لزوم احداث پایانه فروش محصولات کشاورزی در هرمزگان/گلایه کشاورزان از گرانی اقلام مورد نیاز کشت

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، ابوطالب جوادی در جمع خبرنگاران با اشاره به تاریخچه خانه کشاورز کشور بیان داشت: خانه کشاورز از سال 1380 به همت عیسی کلانتری و با یاری زنده‌یاد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به وجود آمد و در این سال‌ها تلاش داشته تا همواره پشتیبان کشاورزان بوده و انتقادات آنان را به دولت منتقل کرده است.

وی ادامه داد: خانه کشاورز هیچ‌گاه گستاخانه عمل‌نکرده بلکه در کنار دستگاه‌های اجرایی از مواضع بخش کشاورزی دفاع کرده است.

دبیر خانه‌ی کشاورز استان هرمزگان با اشاره به شعار سال جاری گفت: در بحث رونق تولید بیشترین امتیازی که برای کشور حاصل خواهد شد از بخش کشاورزی است.

جوادی با اشاره به خشک‌سالی ۲۷سال اخیر گفت: خشکسالی هیچ‌گاه نتوانست مانع پیشرفت کشاورزی در کشور شود چرا که کشاورزان به کار خود اعتقاد داشتند.

وی با بیان اینکه خشک‌سالی در کاهش میزان آب سفره‌های زیرزمینی بسیار اثرگذار بوده، تصریح کرد: با وجود خشکسالی و بی کیفیت بودن آب، بنا بر اعلام سازمان جهاد کشاورزی تولید محصولات نسبت به سال گذشته بیشتر بوده است.

دبیر خانه کشاورز هرمزگان در بخش دیگری از صحبت های خود ضمن گلایه از گرانی اقلام مورد نیاز کشاورزان جهت کشت، گفت:  گرانی اقلام مورد نیاز در  زیربنای کشت از جمله بذر، سم، کود و همچنین هزینه‌های جانبی در حال حاضر مورد بحث و گلایه کشاورزان است.

جوادی دبیر خانه‌ی کشاورز استان هرمزگان ادامه داد: در کنار تلاش‌ها و حرکت‌های بخش کشاورزی سازمان حمل‌ونقل و راهداری استان هم برای حمل ویژه تره‌بار کارگروهی تشکیل داده است که برای کنترل کرایه حمل اثر مطلوبی داشته است.

وی اضافه کرد: در این رهگذر سازمان صنعت معدن و تجارت، اتاق بازرگانی، وزارت امور خارجه و سازمان جهاد کشاورزی اگر همت می‌کردند و پایانه فروش محصولات را در استان هرمزگان به وجود می‌آوردند شرایط کشاورزان بسیار بهتر از حال حاضر بود.

دبیر خانه کشاورز هرمزگان با بیان اینکه بارها این مسئله را بازگو کرده‌ایم اما تابه‌حال به این موضوع توجه نشده است، عنوان کرد: در خوزستان با تشکیل همین پایانه فروش، تولید خرما تعیین تکلیف شده است اما در استان هرمزگان هنوز بلاتکلیفی وجود دارد.

جوادی با اشاره به اینکه کشت در فضای باز با کشت‌های گلخانه‌ای قابل‌مقایسه نیست گفت: به جهت اینکه هزینه‌ی ایجاد گلخانه‌ها برای کشاورزان مهیا نیست، پیشنهاد دادیم که با مداخله‌ی سازمان کشاورزی، کشاورزان به حالت گروهی دربیایند تا بتوانند محصولات خود را در حالت گلخانه‌ای تولید کنند.

وی با بیان اینکه هر هکتار گلخانه حدود ۱میلیارد تومان هزینه دارد، گفت: به دلیل بازار فروش محصولات گلخانه‌ای این هزینه در زمان کمی به کشاورز باز خواهد گشت.

دبیر خانه کشاورز هرمزگان افزود: رئیس کمیسیون‌ کشاورزی و آب‌های زیرزمینی مجلس شورای اسلامی در سفر به بندرعباس جلسه‌ی کوتاهی به نام کشاورزان ترتیب داد که بعید می‌دانم کشاورزان اصلاً به آن دعوت‌شده باشند؛ درحالی‌که به‌اندازه صفحات شاهنامه حرف و سخن داشتند.

وی با بیان اینکه ‌ای‌کاش دولت برای نهادهای کشاورزی کمک‌های بیشتری در نظر بگیرد چرا که بذرهایی که در حال حاضر می‌خریم هزینه‌ی بالایی دارد، اضافه کرد: کشاورزان تاجر نیستند بلکه تنها تولیدکننده هستند و در جهت تأمین تغذیه هم‌وطنانمان تلاش و ایثار می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه