English

مدیران دانشگاه علوم پزشکی کردستان خون اهدا کردند

رئیس، جمعی از معاونین و مدیران دانشگاه علوم پزشکی کردستان در سومین روز از هفته سلامت با حضور در مرکز انتقال خون سنندج، خون خود را به بیماران نیازمند به خون و فرآورده های آن اهدا کردند.

مدیران دانشگاه علوم پزشکی کردستان خون اهدا کردند

به گزارش روابط عمومی انتقال خون کردستان، سیامک واحدی هدف از برگزاری این برنامه را تاکید بر نقش انتقال خون در نظام سلامت برشمرد و اظهار کرد: نحوه خدمت رسانی انتقال خون کردستان مرهمی بر درد بیماران و قوت قلبی برای پزشکان تجویز کننده خون است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان ضمن تقدیر از جامعه اهداکننده خون، ادامه داد: بدون مشارکت اجتماعی یکایک شهروندان تامین خون سالم و کافی مورد نیاز بیماران میسر نخواهد بود.

وی که خود از اهداء کنندگان مستمر خون است، گفت: انتقال خون سالیانه جان هزاران بیمار کردستانی را نجات می دهد و به بیمارانی که سلامت آنان در معرض تهدید است کمک می کند که زندگی با کیفیت تری داشته باشند.

واحدی با اشاره به نقش انتقال خون در تضمین سلامت مادران باردار و نوزادان آنان یادآور شد: انتقال خون با فرآهم آوری خون مورد نیاز برای هر زایمان شاخص مرگ و میر مادران باردار را بهبود بخشیده است.

وی با بیان اینکه ضروری است جامعه علوم پزشکی توجه بیشتری به اهدای خون داشته باشند از تمامی کارگزاران نظام سلامت در استان خواست نقش پررنگ تری در تامین خون سالم مورد نیاز مراکز درمانی استان داشته باشند.

در این مراسم 12 تن از اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی کردستان موفق به اهدای خون خود شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه