English

بهبود وضعیت منابع آبی هرمزگان با بارش های اخیر/ کماکان کمبود آب داریم

مدیرعامل آبفای هرمزگان گفت: با توجه به بارش های اخیر و بهبود وضعیت منابع آبی استان، کماکان با کمبود آب مواجه ایم که رعایت الگوی مصرف و مدیریت مصرف می‌تواند در رفع این کمبود موثر باشد.

بهبود وضعیت منابع آبی هرمزگان با بارش های اخیر/ کماکان کمبود آب داریم

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، امین قصمی افزود: در حال حاضر نیاز آبی استان هرمزگان 4 هزار 318 لیتر بر ثانیه است درحالیکه میزان تولید فعلی سه هزار و 438 لیتر بر ثانیه بوده و حدود 880 لیتر کمبود آب داریم.

به گفته وی؛ نیاز آبی کلان شهر بندرعباس نیز دو هزار و 448 لیتر بر ثانیه است که با تولید فعلی یک هزار و 736 لیتر، حدود 712 لیتر کمبود آب دارد.

وی اضافه کرد: طی بارش های اخیر، حدود 25 درصد از کمبود آب شهر بندرعباس جبران شده است. به طوری که میزان کمبود آب این شهر از 900 لیتر در سال گذشته به 712 لیتر بر ثانیه در سال جاری کاهش یافته است. 

قصمی اظهار داشت: با بارندگی های اخیر، مجموع ذخیره آب سد های استقلال و شمیل و نیان به 160 میلیون متر مکعب رسید که شامل 45 درصد ظرفیت سدها می شود.

مدیرعامل آبفای هرمزگان میزان بارندگی های سال جاری در استان را 185.3 میلیمتر اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به سال زراعی گذشته بیش از 293 درصد افزایش داشته است. همچنین در کلان شهر بندرعباس نیز بیش از هزار درصد افزایش میزان بارندگی داشته ایم. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی