English

مدیر عامل دارالقران اهلبیت (ع) خبر داد

ساخت اولین و بزرگترین قرآن خاورمیانه در ندامتگاه مرکزی اصفهان

مدیرعامل دارالقران اهلبیت (ع) از ساخت اولین وبزرگترین قرآن خاورمیانه در ندامتگاه مرکزی اصفهان طی مدت سه سال خبر داد.

ساخت اولین و بزرگترین قرآن خاورمیانه در ندامتگاه مرکزی اصفهان

حجت الاسلام قربانیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج خمینی شهر، گفت: اولین وبزرگترین قرآن جهان کامل نوشته شده با طلق فشرده آکرولیک در ندامتگاه مرکزی اصفهان طی مدت سه سال ساخته شد.

حجت الاسلام قربانیان درباره اجزای تشکیل دهنده قرآن گفت: وزن کامل قرآن بیش از 1400کیلوگرم است و تخته قرآن از تخته هفت لایه فشرده و طلقهای آکرولیک رنگی تشکیل شده و آیات قرآن با طلق برش خورده و کار شده است.

وی اذعان کرد: الگو گیری و طراحی که برای قرآن انجام شده با هنر خطاطی یکی از مددجویان و کپی هایی که خیرین از بیرون زندان برای مددجویان تهیه می کردند، آماده شد.

مدیرعامل دارالقران اهلبیت (ع) در باره مشخصات مصحف شریف توضیح داد: این قرآن که بزرگترین قرآن خاور میانه است از خط نستعلیق در نوشتار آن استفاده شده ودارای 72صفحه و 38 برگ  دو رو می باشد.

قربانیان افزود: آیاتی که بر روی درب این مصحف به صورت منبت، مشبک و معرق کاری شده نوشته شده است و  نمای خارجی این مصحف مانند خانه خدا به صورت نمای آجری بوده وپرده نصب شده برآن نیز مانند پرده کعبه مکرمه است وبر روی درب آن دو عدد دستگیره ویک قفل نصب گردیده است.

وی افزود: وزن کامل شده این مصحف شریف بیش از 1400کیلوگرم بوده ودر ساخت آن از چوب های عناب، توسکا، راش ،گردو و روسی استفاده شده است‌.

حجت الاسلام قربانیان از طرح های به کار رفته که به صورت رمز در قرآن موجود کار شده است، توضیح داد:  تعداد 19گل آبی به نیت 19حرف بسم الله الرحمن الرحیم بر روی جلد آن کار شده است.

مدیر عامل دارالقران اهلبیت (ع)  گفت: تعداد14 گل زرد به نیت چهارده معصوم بر روی جلد آن نصب گردیده و12گل زرد به نیت دوازده معصوم حک‌شده وتعداد 8گل سبز به نیت امام هشتم بر روی جلد کار شده وتعداد30گل آبی با طرح معرق به نیت 30جزءقرآن کریم بر روی جلد کار شده است.

وی ادامه داد: همچنین تعداد 4گل معرق و مشبک به تعداد چهارسوره سجده واجب که در چهار گوشه آن نصب گردیده و120گل به طرح چوب به نیت 120حزب قرآن در حاشیه ها نصب گردیده و تعداد 6336گل با طرح چوب که مزین به نام یا حمید از اسماءالهی است و نشان دهنده تعدادآیات قرآن مجید است بر حاشیه صفحات نصب گردیده است.

مدیر عامل دارالقران اهلبیت (ع)  گفت: همچنین تعداد 114 ستاره قرمز رنگ به نشان تعداد سور قرآنی بر روی جلد مصحف کار شده است.

به گزارش موج، این مصحف شریف دارای 40برگ است که یادآور سن حضرت محمد (ص) در زمان بعثت است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه