English

وزیر کشور در جلسه ستاد بحران پلدختر:

میزان خسارات سیل لرستان بیش از سایر استان های سیل زده است

وزیر کشور، گفت: حجم خسارات سیل در استان لرستان بیش از استان های درگیر است.

میزان خسارات سیل لرستان بیش از سایر استان های سیل زده است

به گزارش خبرگزاری موج لرستان، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، گفت: حجم خسارات سیلاب در لرستان بیشتر از سایر استان های سیل زده است که باید با جدیت و فوریت مشکلات مردم آسیب دیده طرف شود.

وی ادامه داد: مرحله اول که مقابله بود به خوبی طی شده، هم اکنون دوره دوم بحث خدمات رسانی از جمله اسکان موقت، تغذیه، بهداشت و امداد رسانی‌ها آغاز شده است.

وزیر کشور با اشاره به اینکه بزرگترین آسیبی که سیل وارد کرده به راه‌های ارتباطی است، بیان کرد: پل‌ها و جاده‌ها را سیل برده و موقعیت راه‌ها نیز برای مرمت و بازسازی با توجه به قرار گرفتن در مجاورت کوه سخت و زمان بر خواهد بود.

رحمانی فضلی ادامه داد: جلسه استانی در شهر پلدختر برگزار و تصمیمات مختلفی در مورد نحوه اسکان و در رابطه با خدمات و تغذیه نیز هماهنگی‌ها به عمل آمد.

او افزود: مقرر شد تا یکشنبه تمام دستگاه‌های اجرایی استان خسارات وارد شده از سیلاب را اعلام کنند تا هماهنگی های لازم برای جبران هر چه سریعتر آنها فراهم شود.

فضلی اضافه کرد: حدود 30 درصد شهر پلدختر و بین 30 تا 35 درصد شهر معمولان در جریان سیلاب آسیب دیده است.

وی یادآور شد: بنابر این کسانی که می‌توانند خانه دیگری را اجاره کنند با آن‌ها همکاری خواهد شد و افرادی که چادر می‌خواهند نیز با آنان موافقت می‌شود.

وزیر کشور با اشاره به اینکه تاکید اصلی بر ساخت و ساز است که در زمان بندی مشخص باید انجام شود، گفت: خسارت هایی به کشاورزی، زراعت و دامداری وارد شده که سریع جبران خواهد شد و تلاش می شود که این مهم به نحو احسن صورت گیرد.

رسانه ها درست عمل کردند

رحمانی‌ فضلی افزود: رسانه‌ها حجم خسارات را بیشتر در مورد پلدختر و معمولان اعلام کرده اند، که در بازدید هوایی که انجام شد دیدیم که خیلی از روستاها با جمعیت بسیار بالا آسیب جدی دیده‌اند.

سیل لرستان

نباید سیل زده ای مورد غفلت قرار گیرد

وی بیان کرد: این روستاها واقعا آسیب دیده و جاده‌های آنها تخریب شده است، خانه‌های این افراد را سیل برده و خدمات دهی به آنها یکی از مصوبات جلسه امروز بود که باید با یک نظام عادلانه و صحیح اقدام شود تا کسی مورد غفلت قرار نگیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه