English

در گفت و گو با موج:

میزان خسارات سیل پلدختر اعلام شد

فرماندار پلدختر در گفت و گو با موج، از خسارت 5 هزار میلیارد ریالی به این شهرستان در جریان وقوع سیل ویرانگر خبر داد.

میزان خسارات سیل پلدختر اعلام شد

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، نعمت دستیاری فرماندار پلدختر، گفت: سیل ویرانگر چند روز گذشته در پلدختر، حدود 5 هزار میلیارد ریال خسارت به اموال عمومی و شخصی وارد کرد.

فرماندار پلدختر، تصریح کرد: این میزان خسارت در حوزه‌ کشاورزی ، پل، راه‌های اصلی و فرعی، ابنیه عمومی و خصوصی و تاسیسات و زیرساخت‌های شهرستان بوده است.

وی تاکید کرد: متاسفانه راه ارتباطی حدود 50 روستا در این شهرستان به دلیل تخریب پل ها مسدود شده و آب آشامیدنی 84 روستا بر اثر وقوع سیل پلدختر قطع شده بود که خوشبختانه با تلاش نیروهای شرکت آب و فاضلاب استان و شهرستان آب بخش عمده ای از این روستا وصل شد.

دستیاری، افزود: برق 43 روستای شهرستان نیز بر اثر سیل قطع شده بود که با تلاش نیروهای شرکت توزیع برق وصل شد و طی 2 روز گذشته از طریق بالگرد، کمک های اولیه مانند چادر، پتو و مواد غذایی به روستاهای شهرستان که راه ارتباطی آنها قطع شده بود کمک رسانی شده اما بخشی از این روستا به دلیل نامساعد بودن هوا امکان امدادرسانی در آن نیست.

آب شرب معمولان وصل شد

دستیاری خاطر نشان کرد: در حال حاضر با تلاش نیروهای آب و فاضلاب استان و شهرستان خوشبختانه آب شرب شهر معمولان وصل شده و در این خصوص مشکلی وجود ندارد. علی ایحال امدادرسانی به مردم این شهر که راه ارتباطی آنها از هر 2 طرف قطع شده بود با کمک های اولیه مانند چادر و بسته‌های غذایی انجام گرفته و تا به امروز نیز ادامه داشته است.

فرماندار پلدختر خاطرنشان کرد: خسارات زیادی به بخش کشاورزی شهرستان در زمینه مزارع، باغات، به ویژه باغات مسیر رودخانه وارد شده و بخش عمده ای از موتور تلمبه ها دچار خسارت 100 درصدی شده، این در حالی است که کانال‌های آب‌بر کشاورزی در بسیاری از روستاهای شهرستان از جمله میانکوه شرقی و غربی بر اثر سیل صد در صد تخریب شده است.

محور ترانزیتی پلدختر به خرم آباد و بالعکس مسدود است

نعمت دستیاری گفت: جاده ترانزیتی پلدختر به خرم آباد آسیب جدی دیده و پل های ارتباطی بسیاری از روستاها تخریب شده اما عمده نگرانی ما، مسدود جاده دسترسی عشایر منطقه است که صد در صد تخریب، و باعث قطع ارتباط آنان شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه