English

مدیرکل آموزش‌ و پرورش یزد؛

نیکوکاری خیّران یزدی عامل مهم در موفقیت آموزش و پرورش یزد است

مدیرکل آموزش‌ و پرورش یزد اظهار داشت: یزد در زمینهٔ مشارکت‌های خیری نیز رتبه نخست را دارد و اگر این تلاش و نیکوکاری نبود، بسیاری از موفقیت‌های آموزش‌ و پرورش حاصل نمی‌شد.

نیکوکاری خیّران یزدی عامل مهم در موفقیت آموزش و پرورش یزد است

به گزارش خبرگزاری موج یزد، عباسعلی دانا فر مدیرکل آموزش‌ و پرورش یزد در همایش تجلیل از برترین‌های آزمون سراسری سال 1397 اردکان افزود: برای بیست و پنجمین سال متوالی صدرنشینی دانش آموزان یزدی در کسب کرسی‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به نسبت تعداد شرکت‌کنندگان در کنکور، برای فرهنگیان منطقه مایه مباهات است.

وی با قدردانی از افرادی که در تحقق این مهم نقش‌آفرینی کردند، یادآور شد: در کسب بیست‌ و پنج سال صدرنشینی عوامل بسیاری نقش دارند که در مرحله نخست، دانش آموزان سخت‌کوش و توانمند یزدی قرار دارند که به فرموده رهبر معظم انقلاب استعداد نخبه شدن را دارند.

این مسئول تصریح کرد: دبیران متعهد و متخصص که برای تعلیم و تربیت دانش آموزان ایثار و تلاش می‌کنند، خانواده‌های همیشه همراه و مطالبه گر که پیگیر وضعیت درسی فرزندان خود هستند، نقش مؤثری در موفقیت‌های دانش آموزان دارد.

دانا فر از خیران نیکوکار یزد نیز به‌عنوان یکی دیگر از عوامل این صدرنشینی یادکرد و ادامه داد: یزد در زمینهٔ مشارکت‌های خیری نیز رتبه نخست را دارد و اگر این تلاش و نیکوکاری نبود، بسیاری از موفقیت‌های آموزش‌ و پرورش حاصل نمی‌شد.

مدیرکل آموزش و پرورش یزد در ادامه اظهار داشت: در کنکور سراسری امسال، 146 رتبه زیر هزار، 18 رتبه زیر 100 و یک رتبه تک‌رقمی کسب شد.

دانا فر خاطرنشان کرد: یزد با 50 درصد قبولی در صدر قرار گرفت و استان سمنان با 41.6 درصد قبولی شرکت‌کنندگان در رتبه بعدی ایستاد که فاصله یزد با استان دوم، قابل‌توجه است اما استان سوم، یعنی مازندران با استان دوم کمی بیشتر از سه‌دهم درصد فاصله دارد.

به گفته وی در گروه علوم ریاضی با 85.6 درصد در صدر هستیم و فاصله زیادی با استان‌های دوم و سوم داریم ضمن اینکه درصد قبولی استان یزد در رشته ریاضی در مقایسه با سال های 96 و 97 حدود 2 درصد افزایش دارد.

وی ادامه داد: در رشته تجربی نیز با 46.9 درصد در صدر قرار داریم و فاصله با استان‌های دوم و سوم بسیار است که در این رشته نیز امسال در مقایسه با سال گذشته، 3.3 درصد میزان قبولی به دست آمد .

مدیرکل آموزش‌ و پرورش یزد یادآور شد: در رشته ادبیات و علوم انسانی نیز 77.6 درصد از داوطلبان یزد پذیرفته شدند که میزان پذیرش در این رشته 1.7 درصد کاهش داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی