English

مدیرکل آموزش و پرورش یزد:

موفقیت دانش آموزان یزدی در کنکور و جشنواره خوارزمی چشمگیر است

مدیر کل آموزش و پرورش یزد گفت: دانش آموزان یزدی علاوه برموفقیت در آزمون سراسری، در جشنواره جوان خوارزمی پنج رتبه برتر و در المپیادهای علمی هم 13 مدال شامل یک مدال نقره جهانی ، پنج مدال نقره و هفت مدال برنز کسب کردند.

موفقیت دانش آموزان یزدی در کنکور و جشنواره خوارزمی چشمگیر است

به گزارش خبرگزاری موج یزد، عباسعلی دانافر مدیرکل آموزش و پرورش یزد گفت: دانش‌آموزان استان در آزمون سرا سری 97 - 96 دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با کسب 50 درصد قبولی برای 25 سال متوالی رتبه نخست را کسب کردند.

دانافر افزود: پس از یزد، دانش‌آموزان استان‌های سمنان با 41.6 درصد و مازندران 41.3 درصد در جایگاه‌های بعد قرار دارند.

وی درباره وضعیت پذیرفته‌شدگان گروه‌های آموزشی هم اظهار داشت: دانش‌آموزان استان یزد در گروه ریاضی با کسب 85.6 درصد قبولی در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی پذیرفته شدند و پس از یزد ، دانش‌آموزان خراسان جنوبی با 78.4 درصد و مازندران 75.8 درصد قبولی به ترتیب دوم و سوم شدند.

وی تصریح کرد: در گروه آموزشی علوم انسانی نیز دانش‌آموزان یزد با کسب 77.6 درصد به دانشگاه‌ها راه یافتند و به دنبال آن سمنان با 68.1درصد و مازندران با 66.7 درصد قبولی در ردیف‌های بعد قرار دارند.

دانا فر ادامه داد: همچنین دانش‌آموزان استان یزد در گروه آموزشی علوم تجربی با کسب 46.9 درصد در آزمون دانشگاه‌ها پذیرفته شدند و پس‌ ازآن داوطلبان مازندران با 33.2 درصد و گیلان 33 درصد دوم و سوم شدند

وی خاطرنشان کرد: در آزمون سراسری 146 دانش‌آموز استان رتبه زیر هزار ، 18 نفر هم زیر 100 و یک دانش‌آموزان رتبه تک‌رقمی را کسب کرد که این موفقیت حاصل تلاش دانش‌آموزان و اولیا آن‌ها ، معلمان دلسوز و همراهی همه مسئولان است.

دانا فر ادامه داد: علاوه بر موفقیت دانش‌آموزان استان یزد در آزمون سراسری، در جشنواره جوان خوارزمی پنج رتبه برتر و در المپیادهای علمی هم 13 مدال شامل یک مدال نقره جهانی ، پنج مدال نقره و هفت مدال برنز کسب کردند.

در این مراسم از دانش‌آموز برتر علمی که در آزمون سراسری ، المپیادها و جشنواره جوان خوارزمی که حائز رتبه برتر شده بودند، تجلیل شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه