English

آغاز به کار ستاد اجرایی سفرهای نوروزی هرمزگان/پیش بینی رشد ورود گردشگر به هرمزگان

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان با پیش بینی اینکه امسال ورود گردشگر به استان ۲۵ درصد نسبت به پارسال افزایش یابد، گفت: صنایع دستی و توانمندی‌های استان نیز در مبادی ورودی عرضه می‌گردد و در بندرعباس ۵ ایستگاه برای اطلاع رسانی و راهنمایی گردشگران ایجاد می‌شود.

آغاز به کار ستاد اجرایی سفرهای نوروزی هرمزگان/پیش بینی رشد ورود گردشگر به هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «رضا برومند» در هشتمین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر هرمزگان از آعاز به کار فعالیت ستاد اجرایی خدمات نوروزی هرمزگان خبر داد و گفت: این ستاد تا بیستم فروردین ماه سال آینده جهت خدمات دهی به مسافران فعال خواهد بود.

وی با بیان اینکه جشنواره‌ای با عنوان نوروزگاه از ۲۸ اسفند ماه در بوستان غدیر گشایش می‌یابد و تا پایان تعطیلات ادامه دارد، گفت: هدف از برگزاری این جشنواره معرفی فرهنگ و آیین‌های هرمزگان در تعطیلات نوروزی است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان گفت: کتابچه راهنمای سفر و معرفی جاذبه‌های گردشگری در مبادی ورودی ریلی، هوایی، زمینی و دریایی توزیع می‌شود و برنامه‌های جذابی برای لحظه سال تحویل در فرودگاه، راه آهن و اسکله‌های مسافربری تدارک دیده شده است.

برومند با پیش بینی اینکه امسال ورود گردشگر به استان ۲۵ درصد نسبت به پارسال افزایش یابد، گفت: صنایع دستی و توانمندی‌های استان نیز در مبادی ورودی عرضه می‌گردد و در بندرعباس ۵ ایستگاه برای اطلاع رسانی و راهنمایی گردشگران ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه بوستان‌های دولت، غدیر، خلیج فارس، شهید دباغیان، ولایت، کپشکن، گل ها، جهانگردی، شورا و بوستان‌های شب یک و ۲ در بندرعباس آماده اسکان گردشگران است، گفت: هتل ها، مهمان پذیر‌ها و خانه‌های معلم و کلاس‌های درس نیز آماده اسکان مسافران نوروزی است.

قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر هرمزگان هم بر ساماندهی رفت و آمد به جزایر بویژه جزیره هرمز و خانه کاشانه‌ها، نظافت مستمر چشمه‌های بهداشتی، تامین روشنایی ساحل و مراکز گردشگر پذیر تاکید کرد.

«رضا مدرس» گفت: جلوگیری از ورود ماشین به ساحل، زیباسازی مبادی ورودی و پایانه مسافری شهید حقانی و راه آهن مصوب شده است.

«اسماعیل مکی زاده» معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان هم گفت: برای تعطیلات نوروزی ۴۹ فروند شناور با ظرفیت جابه جایی ۵ هزار و ۳۶۱ نفر بصورت درجا و ۵۹ فروند لندینگ کرافت با ظرفیت هزار و ۹۶۰ دستگاه خودرو در نظر گرفته شده است.

به گزارش موج، سال گذشته  ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار گردشگر از هرمزگان بازدید کردند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه