English

مسئول روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی یزد؛

توزیع نهال در یزد با توجه به شرایط آب و هوایی انجام شد

مسئول روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی یزد گفت: هدف از توزیع 300 هزار اصله نهال ترویج فرهنگ درختکاری و توسعه فضای سبز با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی منطقه بود.

توزیع نهال در یزد با توجه به شرایط آب و هوایی انجام شد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محمدرضا ندافی مسئول روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی یزد از نواختن زنگ طبیعت در یکی از دبیرستان های دخترانه ابرکوه خبر داد و گفت: 300 هزار اصله نهال در دو مرحله از 12 تا 22بهمن و 15تا 21 اسفند ماه میان شهروندان، سازمان ها و نهادهای مختلف توزیع شد.

به گفته وی هدف از توزیع این تعداد نهال ترویج فرهنگ درختکاری و توسعه فضای سبز با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی منطقه بود.

وی بابیان اینکه شعار امسال منابع طبیعی بزرگترین سرمایه ملی است ، اظهار داشت: باید مردم برای حفظ عرصه های طبیعی تلاش کنند و صیانت آن سرسبزی و شادابی را برای مردم در پی دارد.

مسئول روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی یزد در ادامه با اشاره به اهمیت اجرای طرح بین‌المللی ترسیب ‌کربن در استان یادآور شد : این طرح از سال 1392 در 70 هزار هکتار در 11 روستای بخش بهمن ابرکوه و سال 1396 در 100 هزار هکتار در پنج روستای شهرستان خاتم در دست اجراست.

ندافی خاطر نشان کرد : طرح ترسیب کربن یکی از تجربه ‌های موفق جهانی در دستیابی به اهداف توسعه پایدار با هدف احیای مراتع بیابانی و توانمندسازی جوامع محلی است.

مساحت استان یزد 7.4 میلیون هکتار است که 7.2 میلیون هکتار آن اراضی ملی است و این استان در 2 دهه اخیر با چالش کاهش بارندگی و خشکسالی مواجه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه