English

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزد گفت:

مهاجرت به یزد آمار حاشیه نشینی و آسیب های آن را افزایش داده است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزد گفت: مهاجرت خارج و داخل استانی به مرکز یزد آسیب زا است و حدود 70 درصد مهاجرت ها به یزد درون استانی است که باید برای جلوگیری از آن اقدام کرد و مردم برای ماندن در شهر و روستاها ترغیب شوند.

مهاجرت به یزد آمار حاشیه نشینی و آسیب های آن را افزایش داده است

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محمدحسین رحیمی زاده معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزد روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: جمع آوری ضایعات فروشی ها و تجمیع و ساماندهی آنها باید به خاطر اهمیت موضوع و نقشی که بعضا در سرقت ها دارند باید توسط مردم و رسانه های گروهی به یک مطالبه جدی تبدیل شود تا شاهد تحقق فعالیت درست در استان یزد در قبال آنها باشیم.

این مسئول تصریح کرد: اگر با همت و پیگیری مردم و مسئولان طرح انتقال ضایعات فروشی های متفرق موجود در یزد محقق شود بدون شک در کاهش خیلی از سرقت های خرد موثر است.

رحیمی زاده با اشاره به گسترش استفاده از فضای مجازی در جامعه و بین مردم به افزایش جرائم این حوزه در بخش های مختلف اشاره کرد و همکاری در پیشگیری و ارتقای سواد رسانه ای مردم و جوانان را خواستار شد.

وی در ادامه به سامانه سجام، سامانه جامع اطلاعات مشتریان و نقشی که آن در همکاری مردم برای اطلاع رسانی در حوزه های مختلف و پیشگیری از جرائم دارد اشاره کرد و از مردم خواست بیش از گذشته با آن در ارتباط باشند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزد به برخی آسیب های موجود در استان یزد پرداخت و یکی از آنها را پدیده طلاق ذکر کرد که در سال های اخیر با انجام فعالیت های فرهنگی و اطلاع رسانی هم اکنون این استان در رتبه 26 کشور قرار دارد.

به گفته رحیمی زاده در سالجاری چهار هزار و 200 پرونده اختلافات خانوادگی به معاونت پیشگیری دادگستری یزد ارجاع شده که از این تعداد یک هزار مورد آن با برگزاری کارگاه های آموزشی و مشاوره به صلح و سازش ختم شده است.

وی، برگزاری دوره های آموزشی پیش از ازدواج با همکاری مراکز آموزش عالی را از دیگر فعالیت های مناسب در پیشگیری از جرائم و آسیب ها ذکر کرد که امسال دانشجویان زیادی از آن استفاده کردند.

این مسئول یکی از راه های آسیب زا در یزد را مهاجرت از شهرستان ها به مرکز استان یزد و سکونت در حاشیه این شهر ذکر کرد و گفت: حدود 70 درصد مهاجرت ها در یزد درون استانی است که باید برای جلوگیری از آن اقدام کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه