English

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد:

نرم افزار جامع شهدای استان یزد در دسترس همه مردم قرار دارد

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثار گران یزد گفت: نرم افزار چند رسانه‌ای شهید محراب آیت الله شهید صدوقی با موضوع نرم افزار جامع شهدای استان یزد در ایام الله دهه فجر امسال با حضور آیت الله ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد رونمایی شد که این نرم افزار از طریق کافه بازار قابل دریافت به صورت رایگان است.

نرم افزار جامع شهدای استان یزد در دسترس همه مردم قرار دارد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، احمد ابراهیمی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثار گران یزد امروز در آستانه سالروز تاسیس نهاد بنیاد شهید به فرمان تاریخی امام راحل(ره) در سال ۱۳۵۸و نامگذاری این روز به عنوان روز بزرگداشت شهدا، در جمع خبرنگاران نقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را یاداور شد و اظهار کرد: فرهنگ ایثار و شهادت در کشورمان نه تنها عامل پیروزی ملت ما در عرصه‌های مختلف بوده بلکه عامل تقویت‌کننده سرمایه‌های اجتماعی انقلاب، ضامن امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی و عامل حرکت و پیش‌رونده و پیشبرنده‌ی نظام و انقلاب بوده است.

وی از جمله اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در جهت ترویج فرهنگ و ایثار را تشکیل شورای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان به ریاست استاندار و دبیری بنیاد شهید ذکر کرد و گفت: خوشبختانه این شورا در سطح شهرستان‌های یزد به عنوان تنها استان کشور نیز به ریاست فرمانداران شکل گرفته است.

ابراهیمی برگزاری یادواره‌ها و کنگره‌ها و مناسبت‌ها را یکی دیگر از اقدامات موثر در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دانست و در این باره از برگزاری سالانه بیش از دو هزار یادواره شهید در استان به صورت مردمی خبر داد.

وی از گلزارهای شهدا نیز به عنوان امامزادگان عشق یاد کرد و گفت: ۲۳۱ گلزار از مجموع ۳۲۷ گلزار شهدا در استان، تاکنون ساماندهی شده و ۲۴ گلزار نیز در حال ساماندهی هستند که امیدواریم تا پایان برنامه ششم توسعه تمام گلزارهای استان حتی آنهایی که تنها یک شهید دارند را هم بتوانیم ساماندهی کنیم.

این مسئول در ادامه به اجرای طرح سپاس با سرکشی مسئولان از خانواده شهدا در استان از ۲۶ سال قبل تاکنون به عنوان یک طرح ابتکاری در کشور اشاره کرد و گفت: امسال بالغ بر هفت هزار بازدید در قالب این طرح در استان انجام گرفته است.

وی از مشارکت خوب و موثر جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در قالب  تشکل‌ها و انجمن‌ها نیز خبر داد و در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات بنیاد شهید جمع‌آوری، حفظ و نشر آثار شهدا و ایثارگران است که در این رابطه هم‌اکنون ۱۸۵ هزار فایل در قالب ۳۸۲۷ پرونده فرهنگی در استان وجود دارد.

ابراهیمی با اشاره به تکمیل و رونمایی از نرم افزار چند رسانه‌ای شهید محراب آیت الله شهید صدوقی، عنوان کرد: خوشبختانه نرم افزار جامع شهدای استان یزد نیز در ایام الله دهه فجر امسال با حضور آیت الله ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد رونمایی شد که این نرم افزار از طریق کافه بازار قابل دریافت به صورت رایگان است.

وی نقطه‌ی ثقل برنامه‌های فرهنگی بنیاد شهید استان را فعالیت‌های قرآنی و ورزشی ذکر کرد و از افتخارآفرینی ایثارگران و خانواده‌های شهدا و ایثارگر استان یزد در برنامه‌های کشوری خبر داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه