English

سفیر کنیا در جمع فعالان اقتصادی یزد؛

صنعت و نساجی از زمینه های سرمایه گذاری در کنیا است

سفیر کنیا در جمهوری اسلامی ایران گفت: صنعت، سلامت، نساجی و ساخت و ساز، زمینه های فعالیت و سرمایه گذاری در کنیا است.

صنعت و نساجی از زمینه های سرمایه گذاری در کنیا است

به گزارش خبرگزاری موج یزد، رقیه علی سوبو سفیر کنیا در جمهوری اسلامی ایران شنبه شب در جمع فعالان اقتصادی یزد در اتاق بازرگانی این استان اظهار داشت: مأموریت کنیا در ایران از 33 سال قبل شروع شده ولی روابط میان دو کشور طولانی بوده و حضور افرادی از شیراز و سیستان و بلوچستان در کنیا بیانگر قدمت روابط ما با ایران است.

وی با بیان اینکه کنیا با 45 میلیون نفر جمعیت ، 2 زبان سواحلی و انگلیسی دارد افزود: زبان سواحلی شامل لغات فارسی و عربی است به همین دلیل زمینه خوبی برای فارسی در کشور ما وجود دارد.

سفیر کنیا با انتقاد از ضعف بازاریابی و بزینس در میان تجار ایرانی و یزدی تصریح کرد: وظیفه هیأتهای تجاری، تقویت تجارت قانونی با بازرگانان سایر کشورهاست و قدم اول در این مسیر، تحقیقات در بازارهای کشورهای مقصد است.

سوبو با اشاره به وجود بیش از 10 شرکت قانونی و دارای مجوز در این کشور اضافه کرد: این شرکتها در بخش هایی همچون راه سازی، هتل سازی ، پتروشیمی و ساخت مراکز خرید فعال هستند.

وی، کنیا را دروازه ورود به شرق آفریقا شامل پنج کشور بدون بندر معرفی کرد و اظهار داشت: کنیا کشوری در حال توسعه است و هر چهار سال یک برنامه توسعه و در کنار آن برنامه امنیت غذایی دارد به همین دلیل واردات مواد غذایی ندارد.

وی با بیان اینکه صنعت، سلامت، نساجی و ساخت و ساز، زمینه های فعالیت و سرمایه گذاری در کنیا است، ادامه داد: در کشور ما دو لایه حکومتی شامل حکومت مرکزی و حکومت مستقل در هشت ایالت هشت استاندار وجود دارد که هر کدام اجازه تجارت با کشورها را دارند.

سفیر کنیا در ایران تأکید کرد : در کنار اقتصاد ، باید در حوزه سیاست نیز با هم کار کنیم چون هیچ کار اقتصادی بدون سیاست ، پیش نمی رود و همین امر موجب شده تا تحریم ها نتواند بر روابط دوستانه دو کشور سایه بیفکند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه