English

پنجمین جشنواره سور، سرنا آغاز به کار کرد؛

حضور ۲۵ گروه موسیقی در پنجمین جشنواره سور، سرنا و زندگی

پنجمین جشنواره آیینی، سنتی و موسیقی سور، سرنا و زندگی با حضور 25 گروه موسیقی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در شهر تیرور میناب آغاز به کار کرد.

حضور 25 گروه موسیقی در پنجمین جشنواره سور، سرنا و زندگی

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، رضا کمالی زرکانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان در حاشیه مراسم افتتاحیه پنجمین جشنواره سور، سرنا و زندگی شهر تیرور با تاکید بر اینکه این جشنواره به یک جشنواره منطقه ای تبدیل شده است، عنوان کرد: این جشنواره موسیقی آئینی که با محوریت سرنا، با حضور استان های سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان رضوی و هرمزگان نیز در این جشنواره برگزار می شود.

وی عنوان کرد: بخش های جانبی بسیار خوبی برای این جشنواره پیش بینی شده است که امیدواریم توانمندی های هنری، فنی، صنایع دستی و رونق گردشگری بیش از پیش دیده بشود.

25 گروه شرکت کننده در جشنواره سور، سرنا و زندگی

دبیر جشنواره سور، سرنا و زندگی در گفتگو با خبرگزاری موج هرمزگان عنوان کرد: این جشنواره از 15 لغایت 17 اسفند برگزار خواهد شد.

محمد حاتمی افزود: برگزاری مراسم های آئینی و اجرای گروه های ستنی در قالب سازهای مختلف مثل سازهای کوبه ای و ستنی مثل جفتی، سرنا، عود و چنگ برگزار خواهد شد.

حاتمی با اشاره به اینکه 25 گروه شرکت کننده در این جشنواره حضور خواهند داشت تصریح کرد: 19 گروه از شهرستان ها و استان و 6 گروه از خود شهر تیرور در این جشنواره حضور خواهند یافت.

دبیر جشنواره سور، سرنا و زندگی عنوان کرد: علاوه بر موسیقی سنتی، اجرای خرده نمایش های سنتی مثل؛ مراسم حنابندان داماد، سبزه پری از جزیره هرمز و رزیف موسیقی کار و دریا از شهرستان بندرلنگه اجرا خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره در سه بخش برگزار خواهد شد، گفت: برگزاری آئین های که در زندگی مردم دخیل است، لباس های ستنی، غذا های بومی و محلی و صنایع دستی و گردشگری در این جشنواره حضور خواهند یافت.

وی افزود: در این جشنواره 15 غرفه مختلف برپا خواهد شد.

وی در پایان عنوان کرد: این غرفه ها شامل صنایع دستی و گردشگری، تولیدات سنتی و لباس های محلی، خدماتی و آموزش فنی و حرفه ای و پخت برخی از غذا های ستنی هستند.

گفتنی است: این جشنواره به مدت سه روز به میزبانی شهر تیرور میناب برگزار خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی