English

۶۰ درصد از اعتبارات وزارت ارشاد در استان ها هزینه می شود/روستاهای هرمزگان از ظرفیت بالایی برخوردارند

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی مساجد کشور گفت: در گذشته فقط حدود 30 درصد اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای شهرستان ها و استان هزینه می شد ولی در حال حاضر این رقم به 60 درضد رسیده است.

60 درصد از اعتبارات وزارت ارشاد در استان ها هزینه می شود/روستاهای هرمزگان از ظرفیت بالایی برخوردارند

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین حبیب رضا ارزانی در آیین اختتامیه نخستین نمایشگاه منطقه ای خوشه های خلاقیت روستا در روستای بازیاری شهرستان میناب با اشاره به اینکه روستاهای استان هرمزگان از یک ظرفیت و توانای بسیار بالای برخوردار هستند گفت: هر ایرانی از یک ذهن خلاق برخوردار است و این می تواند کشور ما را نیز به تعالی برساند.

وی افزود: اعتبارات ما نسبت به گذشته کاهش یافته است و این مربوط به اعتبار کلی کشور است نه در یک حوزه خاص باشد و ما باید با واقعیتی که هست روبرو شویم.

وی عنوان کرد: بحثی که در حال حاضر مطرح است اینکه همان اعتباراتی حداقلی که وجود دارد به سمت استانها، شهرستانها و روستاها سوق بدهیم.

وی اضافه کرد: در یک بازه زمانی حدود 30 درصد اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای استان ها و شهرستان ها می رفت. ولی در حال حاضر بیش از 60 درصد اعتبارات ما در استان ها هزینه می شود و در ستاد عالی کانون های فرهنگی مساجد این رقم یه بیش از 70 درصد رسیده است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی مساجد کشور عنوان کرد: آن هزینه ای هم که در مرکز می ماند صرف حقوق و مسائل جاری می شود.

حجت اسلام و مسلمین ارزانی ادامه داد: یکی از افتخارات روستای بازیاری شهرستان میناب این است که اصل خلاقیت، نوآوری و ابداعات آن هستند که بحث بسیار مهمی است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه