English

دبیر نخستین جشنواره بین المللی فیلم شهرهای میراث جهانی یزد؛

هدف جشنواره بین المللی فیلم شهرهای میراث جهانی یزد توجه نسل جوان به ظرفیت های یزد است

هدف اصلی از برپایی جشنواره بین المللی فیلم شهرهای میراث جهانی یزد، ایجاد یک جریان برای توجه نسل جوان به یزد و معرفی بیشتر پتانسیل‌های گردشگری شهر یزد بود که تا حدود زیادی محقق شده است.

هدف جشنواره بین المللی فیلم شهرهای میراث جهانی یزد توجه نسل جوان به ظرفیت های یزد است

به گزارش خبرگزاری موج یزد، عباس ملازینلی دبیر نخستین جشنواره بین المللی فیلم شهرهای میراث جهانی یزد، گفت: طبق ضوابط جشنواره 47 اثر در گروه سنی 14 تا 17 سال و 14 اثر در گروه سنی 18 تا 21 سال به عنوان آثار برتر این جشنواره معرفی و تجلیل شدند.

ملازینلی با بیان این که 30 اثر برای حضور در بخش رقابتی جشنواره فیلم یزد انتخاب شدند، اظهار کرد: از زمان انتشار فراخوان که 11 بهمن ماه 97 بوده و تا 12 اسفند ماه مهلت برای تولید و ارسال اثر وجود داشت، 63 اثر در دو گروه سنی نوجوان و جوان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که از این تعداد دو اثر به دلیل رعایت نکردن زمان قانونی فیلم حذف شد و از میان آثار قابل قبول طبق ضوابط جشنواره 47 اثر در گروه سنی 14 تا 17 سال و 14 اثر در گروه سنی 18 تا 21 سال هستند.

وی افزود: خوشبختانه دریافت این تعداد از آثار برای جشنواره‌ای که ضوابط و قواعد تقریبا متفاوتی از جشنواره‌های متعارف که هرساله در سطح کشور برگزار می‌شوند دارد و همینطور محدودیت گروه سنی و موضوع، از نظر من قابل قبول است.

دبیر نخستین جشنواره بین المللی فیلم شهرهای میراث جهانی یزد ، کیفیت آثار ارسالی به جشنواره را خوب ارزیابی کرد و گفت: باید دو نکته را مد نظر داشت، اول اینکه فیلمسازان در رده سنی نوجوان و جوان بودند و اغلب تجربه فیلمسازی نداشتند، دوم اینکه تاکید می کنم ما در حال برگزاری اولین دوره این جشنواره در یزد هستیم و امیدواریم در سال های آینده با شناخت بیشتر جامعه هدف از جشنواره، شاهد آثار کیفی تری باشیم.

ملازینلی با بیان این که قطعا در سال های آینده با کسب تجربه این دوره می توانیم با قوت بیشتری کار را دنبال کنیم، تصریح کرد: هدف اصلی ما ایجاد یک جریان برای توجه نسل جوان به یزد و معرفی بیشتر پتانسیل‌های گردشگری شهر یزد بود که تا حدود زیادی محقق شده است.

این مسئول ادامه داد: هیئت انتخاب جشنواره متشکل از سید جلال دهقانی اشکذری، رقیه توکلی و مسعود آستانداری، که از فیلمسازان موفق یزد و کشور هستند 61 اثر را مورد ارزیابی قرار دادند و در این میان به اتفاق 30 اثر را برای ورود به بخش مسابقه معرفی نمودند که 24 اثر در گروه سنی 14 تا 17 سال و 6 اثر در گروه سنی 18 تا21 سال هستند.

دبیر جشنواره فیلم یزد، اظهار کرد:‌ منو علی و شهرمون کاری از سجاد اسماعیلی، خبرُک کاری از مهدی حاتمیان، فیلموک و یزد به دید گربه کاری از حسین امیریان،بازار مسگرها کار از بهادر فاتح، دل کوزهکار از محمدعارف حیدری،بادگیرها از نیما هزارخانی،عزیزجون از شیدا توکلی،جای خالی فیروزه از محمدمهدی فدایی، سرزمین آب خاک باد آتش از آنیتا شهریاری راد، رویای جهانی از محمدحسین اسلامی زمان امیدرضا میررکنی بادکنک سفید شایان زارع، یزد شهر دوچرخه ها محمدامیر زارع زاده، راز ساباط از مهسا شیرزادی، یزد را باید دید از سعید زارع زردینی، هزار سال زندگی از امیرحسین دهقان بنادکی،همسایه از مهرنوش بهروزی، شغل آینده من از محمدجلال دهقانی اشکذری، گمشده از سپهر دادرس، مازاری از مبینا احمد زاده،حال خوب از زهرا بقاییان، برگ برنده از یگانه الله بخش و صدای زندگی کاری از علی آبیار پور، فیلم های منتخب گروه سنی 14 تا 17 سال این جشنواره بودند.  

وی در پایان گفت:‌ بوی نان از کیمیا کیانوش یزد، کویر بارانی از آناهیتا الله یاری، قلب کویر از سیدعرفان حسینی، یزد گنجینه میراث مذهبی ناملموس از وحیده گلباز، برج خاموش از محمدرضا نژادی رنجبر و یزد از سیدفرشاد میرافضلی، فیلم های منتخب گروه سنی 18 تا 21 سال هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه