English

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان؛

توسعه آبخیزداری برای احیای پوشش گیاهی است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان با بیان اینکه توسعه‌ی سازه های آبخیزداری برای تقویت و احیای پوشش گیاهی است، خاطرنشان کرد: اولویت اول ما حفاظت و صیانت از منابع طبیعی و حفاظت از یک‌میلیون هکتار از جنگل‌ ها و همچنین احیا و توسعه آن‌ها است.

توسعه آبخیزداری برای احیای پوشش گیاهی است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «امید ذاکری» پیش از ظهر امروز در یک نشست خبری  به مناسبت هفته منابع طبیعی با بیان اینکه زمانی حفاظت از منابع طبیعی به فرهنگ تبدیل می‌شود که مردم جلوتر از ما دغدغه داشته باشند، گفت: برای حفاظت از منابع طبیعی یک همفکری و تعامل جهانی نیاز است که خوشبختانه در سال‌های اخیر در استان و در کشور این دغدغه‌ها را در مردم و سمن‌ها دیده‌ایم.

وی با بیان اینکه منابع طبیعی بزرگ‌ترین سرمایه ملی است، گفت: اولویت اول ما حفاظت و صیانت از منابع طبیعی و حفاظت از یک‌میلیون هکتار از جنگل‌ ها و همچنین احیا و توسعه آن‌ها است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان با بیان اینکه توسعه‌ی سازه های آبخیزداری برای تقویت و احیای پوشش گیاهی است، خاطرنشان کرد:  با توجه به خشکسالی های اخیر یکی از اولویت‌های کشور آبخیزداری است.

ذاکری با بیان اینکه بیش از 353 سازه مشارکتی در بشاگرد اجرا شد، گفت: امسال ورود خیرین و ساخت 23 سازه خیرساز را داشتیم و 10 میلیارد تومان در بستک، بندرلنگه و حاجی‌آباد با ما مشارکت داشته‌اند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه اجرای طرح کاداس منجر به صدور 800 هزار هکتار سند تک برگ شده است، گفت:  برنامه این است بتوانیم در پروسه دو یا سه‌ساله کل استان را پوشش دهیم.

ذاکری خاطرنشان کرد: در بحث بیابان‌زدایی که از دغدغه‌های مردم است قول‌های خوبی از سازمان گرفته‌ایم، امسال حجم عملیات ما به حدود 600 هکتار رسید و در شرق جاسک و سیریک حداقل تا دو سال آینده به پایان خواهد رسید.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه