English

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد اصفهان خبر داد

ارائه ۳۳ هزار سبد غذایی به کودکان اصفهانی دچار سو تغذیه / بیش از ۴۰۰۰ کودک دچار سوء تغذیه

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اصفهان کودک اصفهانی دچار سوءتغذیه تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند و در سال جاری ۳۲ هزار و ۸۹۲ سبد غذایی در اختیار آن‌ها قرار گرفت.

ارائه ۳۳ هزار سبد غذایی به کودکان اصفهانی دچار سو تغذیه / بیش از 4000 کودک دچار سوء تغذیه

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، جلال یزدانی 4192کودک اصفهانی دچار سوءتغذیه تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند و در سال جاری ۳۲ هزار و ۸۹۲ سبد غذایی در اختیار آن‌ها قرار گرفت.

 وی بابیان اینکه ۴۱۹۲ کودک دچار سوءتغذیه زیر پنج سال در حال حاضر تحت پوشش طرح مبارزه با سوءتغذیه کودکان این نهاد قرار دارند، گفت: بیش از ۲ میلیارد و ۳۴۰ میلیون تومان در قالب ۳۲ هزار و ۸۹۲ سبد غذایی از ابتدای سال ۹۷ تاکنون در اختیار این کودکان قرار گرفت.

یزدانی افزود: هزینه هر سبد غذایی به‌صورت ماهیانه به کارت‌های مخصوص خرید مایحتاج این کودکان واریز می‌شود و مبالغ واریزی تنها می‌تواند برای خرید اقلام مشخص طرح در فروشگاه‌های زنجیره‌ای هزینه شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد اصفهان با اشاره به رویکرد اورژانسی این نهاد درزمینهٔ ارائه خدمات حمایتی به نیازمندان، گفت: مبارزه این نهاد با سوءتغذیه کودکان با مشارکت وزارت بهداشت و درمان به شکل ویژه از سال ۸۴ آغاز شد و تا به امروز و با حمایت از کودکان دچار سوءتغذیه زیر پنج سال ادامه دارد.

یزدانی تعداد کودکان در انتظار دریافت خدمات این طرح در سطح استان را ۸۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: تعداد کودکانی که در این طرح از خدمات کمیته امداد استفاده می‌کردند تا نیمه بهمن‌ماه ۲۸۷۰ نفر بود که به میمنت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و با پیگیری‌های این نهاد، تعداد کودکان بهره‌مند از این طرح به ۴۱۹۲ نفر رسید.

وی افزود: کودکانی که از خدمات این طرح استفاده می‌کنند پس از طی یک دوره زمانی جای خود را به کودک جدیدی می‌دهند؛ ولی متأسفانه ورودی این طرح بیشتر از خروجی آن است و بر همین اساس همواره تعدادی از کودکان در صف ورود به پوشش این طرح هستند.

یزدانی در ادامه تأکید کرد: برای برطرف کردن مشکل سوءتغذیه این کودکان، نیازمند کمک گسترده مردم نیکوکار اصفهان هستیم.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد اصفهان با اشاره به اجرای طرح همسفره به‌منظور سهیم شدن مردم در این امر انسان دوستانه، گفت: خیران گرامی می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی hamsofreh.ir و پرداخت هزینه تمام یا بخشی از یک سبد غذایی، کمیته امداد را در مبارزه با سوءتغذیه کودکان نیازمند یاری کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه