English

رئیس کانون وکلای دادگستری اردبیل:

۹۰ درصد اردبیلی‌ها بدون وکیل به دادگاه می‌روند

رئیس کانون وکلای دادگستری استان اردبیل گفت: تنها حدود ۱۰ درصد از ورودی‌های محاکم اردبیل همراه با وکیل بوده و این آمار در کل کشور تقریبا مشابه است.

۹۰ درصد اردبیلی‌ها بدون وکیل به دادگاه می‌روند

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل ، علیرضا لطفی پیش از ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اردبیل تصریح کرد: چنانچه قانون الزامی شدن اختیار وکیل برای مراجعه کنندگان به دادگاه‌ها تصویب شود حضور وکلا در دعاوی‌های موجود افزایش پیدا کرده و  مراحل قانونی نیز مسیر بهتری طی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در سال ۹۷ از مجموع هزار و ۲۰۰ شرکت کننده برای آزمون‌های وکالت اردبیل تنها مجوز پذیرش ۳۰ نفر صادر شد، افزود:  تعداد کم پذیرش وکلا در آزمون‌های ورودی به دلیل افزایش تعداد فعالان و تحصیل کنندگان در استان است.

لطفی در ادامه به استقلال وکلا نیز اشاره کرد و یادآور شد: مطرح شدن موضوع استقلال وکلا به معنای مجزا بودن از حاکمیت نبوده بلکه در آن مباعث شغلی و صنفی مطرح می‌گردد.

فعالیت هزار وکیل در اردبیل

رئیس کانون وکلای دادگستری استان اردبیل به برخورداری این استان از حدود هزار وکیل خبر داد و یادآور شد: اجباری نبودن وکالت در محاکم قضائی باعث وجود مشکلات کاری برای وکلای جوان و تازه‌کار می‌شود.

به گفته وی اغلب وکلا با شجاعت و بدون واهمه از حقوق اجتماعی موکلان خود دفاع کرده و برخورداری از چنین نگرشی یک تعهد و تکلیف برای این قشر تلاشگر جامعه محسوب می‌شود.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان اردبیل با گرامیداشت هفتم اسفندماه که به عنوان روز وکیل نامگذاری شده است، یادآور شد: از ۶۶ سال پیش لایحه قانونی استقلال کانون‌های وکلای دادگستری کشور به رسمیت شناخته شده تا با برخورداری از چنین رویکردی زمینه‌ صدور دعاوی عادلانه فراهم شود.

لطفی وکالت و قضاوت را به دو بال فرشته توصیف کرد و یادآور شد: وکلای مستقل یاریگر دستگاه قضا در برقراری عدالت بوده و از تمامی تلاش خود برای برقراری مساوات بهره‌ می‌گیرند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه