English

۷ تا ۱۰ اسفندماه؛

دومین جشنواره نمایش نویسی و تئاتر روح الله در اصفهان برگزار می شود

دومین جشنواره تئاتر و نمایشنامه نویسی روح الله روزهای 7 تا 10 اسفند سال جاری در اصفهان برگزار می شود.

دومین جشنواره نمایش نویسی و تئاتر روح الله در اصفهان برگزار می شود

به گزارش خبرنگار خبر گزاری موج اصفهان،  رئیس مؤسسه تنظیم ونشر آثار امام خمینی درنشست خبری رونمایی از پوستر اظهار کرد: روز میلاد حضرت فاطمه زهرا به عنوان روز زن و مادر انتخاب شده که این انتخاب توسط حضرت امام خمینی صورت گرفت.

حجت الاسلام عباس کمساری گفت:در اندیشه وسیره امام زن جایگاه خاصی دارد قبل از اینکه امام تعریف وجایگاهی را برای زن معین کند دو دیدگاه در جامعه ایرانی وجود داشته دیدگاه سنتی که زن را به عنوان خدمتکار خانواده معرفی می کرد وزن نقسی جامعه نداشت چرا که باعث انحراف جامعه می شود.

وی در خصوص دومین جشنواره تئاتر ونمایش نویسی روح الله گفت: این جشنواره ای خاص وبی سابقه با موضوعی خاص است  که در آن سیره وگفتمان اندیشه حضرت امام است و وهدف ما از برگزاری این جشنواره استفاده از زبان تاثیر گذار هنر خاصه هنر تئاتر است که تأثیری شگفت انگیز بر مخاطبان خود دارد که از این هنر تأثیر گذار در جهت آشنایی با اندیشه ناب امام خمینی استفاده می کنیم.

دبیر هنری جشنواره نیز در این نشست خبری گفت: تئاتر ها از تاریخ 7 اسفند درسالن هنر نگار خانه امام خمینی، سالن سوره، تماشاخانه ماه، آمادگاه مقابل هتل عباسی ومیدان نقش جهان میدان علی قاپو برگزار می شود.

محمد رضا رفیعی اظهار داشت:این جشنواره در سه بخش تئاتر خیابانی ،صحنه ای به صورت استانی و در بخش نمایش نامه نویسی یه صورت ملی برگزار می شود.

.نشست خبری دومین جشنواره نمایش نویسی و تئاتر روح الله

وی با بیان اینکه محوریت تمام آثار باید امام واندیشه های ایشان باشد گفت :تا امروز مجموع  102 اثر در مجموع تئاتر خیابانی، صحنه ای وکودک  ارسال شده 56صحنه ای 31 اثر خیابانی و15 اثر دربخش کودک ونوجوان به دبیرخانه رسید.

دبیر هنری جشنواره تئاتر روح الله گفت:از این آثار در مرحله اول داوری 15اثر در بخش صحنه ای 10 اثر بخش خیابانی و4اثر در بخش کودک نوجوان بازبینی شد.

 رفیعی بیان داشت:دربخش تئاتر صحنه ای 8اثر تأتر خیابانی 7 اثر وبخش کودک ونوجوان 1اثر در جشنواره شرکت می کنند.

گفتنی است؛ دومین جشنواره تئاتر و نمایشنامه نویسی روح الله روزهای هفتم تا دهم اسفند سال جاری در اصفهان برگزار می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه