English

رئیس نظام‌مهندسی کرمانشاه در پاسخ به موج:

خیل قابل‌توجهی از مهندسان جامعه بیکار هستند/ مهندسی عمران و معماری اشباع‌ شده است

حسن شرفی ضمن گرامیداشت روز مهندس، گفت: به دلیل عدم هماهنگی عرضه و تقاضا در رشته‌های مهندسی، در حال حاضر خیل قابل‌توجهی از مهندسان جامعه بیکار هستند.

خیل قابل‌توجهی از مهندسان جامعه بیکار هستند/ مهندسی عمران و معماری اشباع‌ شده است

رئیس سازمان نظام‌مهندسی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، با اشاره به بیکاری بالا در جامعه مهندس کشور و استان، ابراز داشت: با توجه به گرایش بی‌رویه جوانان و دانش آموزان به رشته‌های مهندسی بدون در نظر گرفتن توازن میان عرضه و تقاضای جامعه، در حال حاضر بیش از نیاز جامعه و کشور دانشجوی رشته مهندسی داریم.

وی با تأکید بر اینکه رشته‌هایی مانند عمران و معماری تا چند سال آینده به حد اشباع می‌رسند، خاطرنشان ساخت: استعداد و علاقه ذاتی و همچنین شناسایی نیاز جامعه به شغل جزء مؤلفه‌های اساسی در امر پیشرفت تحصیلی در رشته‌های تخصصی مانند مهندسی محسوب می‌شود که متأسفانه والدین و دانش آموزان تنها به‌صرف دریافت مدرک مهندسی این نکات اساسی را فراموش می‌کنند.

شرفی از دیگر مشکلات موجود در جامعه مهندسی کشور و به طبع کرمانشاه را عدم افزایش تعرفه‌های نظام‌مهندسی عنوان کرد و اظهار داشت: طی دو سال اخیر نرخ تعرفه نظام‌مهندسی بدون هیچ تغییری باقی‌مانده است و این در حالی است افزایش قیمت‌ها در بسیاری بخش‌های مستقیم و غیرمستقیم با معیشت مهندسان رخ‌داده است و در این شرایط نمی‌توان انتظار داشت که پیشرفت و توسعه در این حرفه به وجود بیاید.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی استان کرمانشاه یکی از راهکارهای مهم توانمندسازی امور مهندسان را همکاری ارگان‌های دولتی، شهری و خصوصی با نظام‌مهندسی و جامعه مهندسان کرمانشاه عنوان کرد و اعلام داشت: ارتباط بیشتر و البته تخصصی جامعه مهندسین با مدیران استان علاوه بر بالاتر رفتن کیفیت پروژه‌های شهری در بخش‌های مختلف، می‌تواند به بهبود وضعیت شغلی مهندسین کرمانشاه کمک کند.

گفتنی است که در حال حاضر سازمان نظام‌مهندسی ساختمان کرمانشاه 12400 عضو مهندس در حوزه عمران، معماری، مکانیک، برق، شهرسازی، نقشه‌برداری و ترافیک دارد که از این تعداد 5800 مهندس دارای پروانه و مابقی بدون پروانه هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی