English

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نجف آباد خبر داد

تخریب ۳۵ حلقه چاه زغال غیرمجاز در نجف آباد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نجف آباد گفت: ۳۵ حلقه چاه غیرمجاز زغال در این شهرستان شناسایی و تخریب شد.

تخریب 35 حلقه چاه زغال غیرمجاز در نجف آباد

به گزارش خبر گزاری موج اصفهان، محمد محمدی بیان داشت: 35 حلقه چاه غیرمجاز تولید زغال به سبب آلوده کردن محیط زیست منطقه با دستور مقام قضایی تخریب شد.

وی ادامه داد: با اعتراض و شکایات متعدد مردمی مبنی بر آلودگی هوا به دلیل فعالیت کارگاه های تولید زغال در شهرستان صدور اخطارهای مکرر زیست محیطی به مالکان مربوطه و ادامه بی توجهی آنان، دستور تخریب این چاه ها صادر و اجرا شد.

به گفته وی این چاهای زغال با حکم قضایی و همکاری فرمانداری و نیروی انتظامی تخریب شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نجف آباد ادامه داد: چاه های یاد شده فاقد مجوز بودند که در آن به روش سنتی اقدام به سوزاندن چوب و تولید زغال می کردند.

وی با اشاره به اقدامات این اداره برای مقابله با واحدهای آلاینده به ویژه کارگاه های ریخته گری و چاه های زغال، تصریح کرد: این واحدهای غیرمجاز که بیشتر به صورت مخفیانه فعالیت دارند و آلودگی‌ های زیست محیطی ایجاد می‌ کردند، پس از شناسایی و صدور اخطار‌های لازم تخریب و یا پلمب می‌شود.

محمدی بر اخذ مجوز و استفاده از فناوری جدید در مکان های مجاز برای تولید کنندگان در این بخش تاکید و اضافه کرد : ظرفیت چوبگیری این چاه های زغال از پنج تا ۲۰ تن است که در هر ۱۵ روز در هر چاه به طور تقریبی سه تا ۶ تن زغال تولید می شود.

رئیس اداره محیط زیست نجف آباد تصریح کرد: در ۱۱ ماهه گذشته ۷۵ حلقه چاه غیر مجاز تولید زغال با حکم مراجع قضایی در شهرستان نجف آباد تخریب شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه