English

مدیرکل حوزه استاندار لرستان در گفت‌و‌گو با موج:

استانداری لرستان پرونده پزشکی جوان مبتلا به بیماری پروانه ای را پیگیری می کند

مدیرکل حوزه استاندار لرستان به خبرنگار موج، گفت: پرونده درمانی جوان خرم آبادی که از بیماری پروانه ای رنج می برد، با جدیت پیگیری خواهد شد.

استانداری لرستان پرونده پزشکی جوان مبتلا به بیماری پروانه ای را پیگیری می کند

سید محمد موحدپور مدیرکل حوزه استاندار لرستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری موج از لرستان، از پیگیری پرونده پزشکی «امیر» جوان خرم آبادی مبتلا به بیماری پروانه ای خبر داد.

موحدپور، گفت: پس از اطلاع از موضوع و درخواست مدیرعامل خانه مطبوعات لرستان، پیگیری پرونده پزشکی این جوان خرم آبادی در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد تا صبح فردا، اقدامات لازم صورت گیرد.

استاندار لرستان دستور پیگیری صادر کرد

وی، افزود: بیماری امیر یک بیماری نادر است و تردیدی نیست که او و خانواده اش بجز رنج بیماری، با مشکلات عدیده ای روبرو هستند، لذا دکتر سید موسی خادمی استاندار لرستان دستور رسیدگی ویژه صادر کردند تا مشکل این جوان خرم آبادی مرتفع گردد.

پرونده پزشکی امیر، فردا بررسی می شود

مدیرکل حوزه استاندار لرستان، تاکید کرد: صبح فردا، مشکلات امیر با ریاست دانشگاه علوم پزشکی مطرح خواهد شد تا اقدامات لازم درمانی صورت گیرد و امیدواریم خداوند متعال، این جوان لرستانی را مورد رحمت خود قرار داده و لباس عافیت بر وجود او بپوشاند.

گفتنی است امیر ۲۰ ساله اهل خرم آباد لرستان، سالها است که از بیماری پروانه ای «E.B» رنج می برد.

جزئیات بیشتر را در اینجا بخوانید

بیماری پروانه ای چیست ؟

بیماری پروانه ای در پوست و غشای مخاطی تاول ‌های خون‌ریزی دهنده دردناکی ایجاد می‌کند. این بیماری ناشی از یک جهش ژنتیکی در کراتین یا کلاژن است. در نتیجهٔ این بیماری، پوست به شدت شکننده شده و با کوچکترین خراشی لایه‌ لایه شده و کنده می‌شود. پوست افراد مبتلا E.B، فاقد بست‌های چسبنده کلاژنی بوده و کوچکترین فشار و مالشی منجر به ساییده شدن این دو لایه و ایجاد تاول و زخم‌های دردناک می‌شود. این در حالی است که درد مبتلایان به این بیماری با درد شدیدترین سوختگی‌ها برابر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی