English

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مطرح کرد:

تولید ۸۵ درصد نیازهای تسلیحاتی در داخل کشور/ برخورداری از توان برقراری امنیت در منطقه بدون اتکا به استکبار

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه امروز پیام مهمی برای ملت های منطقه داریم که منطقه از ظرفیت های لازم برای تامین امنیت خود بدون اتکا به استکبار برخوردار است، افزود: این کشورهای مستکبر باید دست از دخالت ها برداشته و سرنوشت کشورهای منطقه را به خود بسپارند.

تولید 85 درصد نیازهای تسلیحاتی در داخل کشور/  برخورداری از توان برقراری امنیت در منطقه بدون اتکا به استکبار

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، امیر سرتیپ «امیرحاتمی» عصر امروز در مراسم رونمایی شناور زیر سطحی «فاتح» پیشرفته ترین زیر دریایی کشور با بیان اینکه سواحل طولانی ما در جنوب مهم ترین عامل ژئوپلیتیکی کشور است، اضافه کرد: قدرت دریایی کشورمان در دهه های اخیر مورد توجه نظام جمهوری اسلامی قرار گرفته و امروز دارای سرمایه عظیمی در این حوزه هستیم که شامل زیرساخت ها علم و دانش و نیروهای انسانی متعهد متخصص و کارآمد است.

وی با اشاره به اینکه نیروی دریایی راهبردی و یکی از اولویت های صنعت دفاعی کشور است و در برنامه 4 ساله وزارت دفاع ارتقا قابلیت های منظور شده است، عنوان کرد: زیردریایی فاتح امروز تحویل نداجا می شود و ناوگان های نداجا و ندسا در خلیج فارس بعد دیگری از قابلیت های دفاعی جمهوری اسلامی ایران را به نمایش می گذارد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه داد: در زمینه صنعت دریایی تا سال 57 محصول بومی نداشتیم، کل صنعت دریایی ما وابسته به غرب بود اما امروز علاوه بر صنعت، سازمان صنایع دفاعی ایجاد شده که امروز توانایی 95  محصول مختلف را دارد.

حاتمی با اشاره به اینکه مسیر توسعه و پیشرفت صنعت دریایی سطحی و زیر سطحی و سامانه های سلاح در حال تکمیل است، اضافه کرد: توافق تولید 44 فروند شناور برای سازمان بنادر و دریانوردی انجام شده است، برخورداری از عمق فناوری به طراحی بومی شناورها منجر شده و با هیچ گلوگاه فناورانه مواجه نیستیم.

وی با بیان اینکه شناورها به انواع سلاح تجهیز شده که یکی از فناوری های پیچیده مربوط به پرتاب موشک از زیر آب است، تصریح کرد: مهمترین ویژگی دفاع ما بومی بودن و کم هزینه بودن آن با تکیه بر توان داخلی است؛ و امروز با توجه به اینکه بودجه دفاعی ما بسیار پایین تر از کشورهای منطقه است؛ اما بیش از 85 درصد نیازهای تسحیلاتی در داخل تولید می شود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه استفاده از استعدادهای غیر دولتی از افتخارات ما است، اظهار کرد: بالغ بر 5 هزار واحد صنعتی خصوصی، 500 شرکت دانش بنیان و 100 دانشگاه در این افتخارات همکاری کرده اند و این پیشرفت ها درحالی است که در تحریم بوده ایم.

 حاتمی با بیان اینکه در حالی که 7 سال به اتمام مهلت سند چشم انداز باقی است امروز به جایگاهی که پیش بینی شده بود دست یافته ایم ، تصریح کرد: در سال 97 شتاب توسعه بیشتر بوده است که تاثیرش را در تجهیز نیروهای مسلح خواهیم دید.

وی با اشاره به اینکه فاتح از افتخارات ماست خاطرنشان کرد: فاتح توانایی شلیک موشک های کروز ضد کشتی را دارد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پایان با بیان اینکه پیام مهمی هم برای ملت های منطقه داریم که منطقه از ظرفیت های لازم برای تامین امنیت خود بدون اتکا به استکبار برخوردار است، افزود: این کشورهای مستکبر باید دست از دخالت ها برداشته و سرنوشت کشورهای منطقه را به خود بسپارند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه